Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Prostředí nejčastěji hodnotíme pomocí SWOT analýzou, ta řeší silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti trhu
SEGMENTACE TRHU:
= je to rozdělení trhu na jednotlivé segmenty trhu.
Segment trhu je skupina zákazníků, kteří mají podobné potřeby či přání.
Výhody segmentace:
1 – lepší uspokojení potřeb zákazníka – výrobek je vyroben podle potřeb a přání zákazníka, a tím je předpoklad, že bude s výrobkem více spokojen
2 – efektivnější stimulace a distribuce výrobků – firma uvádí na trh výrobek, který je přizpůsoben určitému okruhu zákazníků, proto je firma bude propagovat
3 – přizpůsobení výrobku zákazníkovi – zákazníkovi mohu stanovit vyšší cenu a tím dosáhnout vyššího zisku
4 – získání konkurenční výhody – na trh je vyroben a nabídnut výrobek odlišný od ostatních
HLEDISKA SEGMENTACE:
Trh lze rozčlenit podle mnoha hledisek, jedná se zejména o hlediska:
1 – geografická – ovlivňují segmentaci trhu podle území, firma se snaží zaměřit na jeden stát v rámci EU, na oblast ve státě (Morava), na konkrétní město s počtem obyvatel nad 10 000
2 – demografická – ovlivňují segmentaci trhu podle populace, firmy se zaměřují na určitou část populace – časopisy pro určitou věkovou kategorii
3 – psychologicko-sociální – lidé přizpůsobují své chování určité skupině (členství v klubu nebo církvi), jinak chápou značku výrobku (obliba značkového zboží nebo naopak), mají různý vztah k výrobci (věrný zákazník), mají různé nákupní zvyky…