Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (16.94 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Prostředí nejčastěji hodnotíme pomocí SWOT analýzou, ta řeší silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti trhu

SEGMENTACE TRHU:

= je to rozdělení trhu na jednotlivé segmenty trhu.

Segment trhu je skupina zákazníků, kteří mají podobné potřeby či přání.

Výhody segmentace:

1 – lepší uspokojení potřeb zákazníka – výrobek je vyroben podle potřeb a přání zákazníka, a tím je předpoklad, že bude s výrobkem více spokojen

2 – efektivnější stimulace a distribuce výrobků – firma uvádí na trh výrobek, který je přizpůsoben určitému okruhu zákazníků, proto je firma bude propagovat

3 – přizpůsobení výrobku zákazníkovi – zákazníkovi mohu stanovit vyšší cenu a tím dosáhnout vyššího zisku

4 – získání konkurenční výhody – na trh je vyroben a nabídnut výrobek odlišný od ostatních

HLEDISKA SEGMENTACE:

Trh lze rozčlenit podle mnoha hledisek, jedná se zejména o hlediska:

1 – geografická – ovlivňují segmentaci trhu podle území, firma se snaží zaměřit na jeden stát v rámci EU, na oblast ve státě (Morava), na konkrétní město s počtem obyvatel nad 10 000

2 – demografická – ovlivňují segmentaci trhu podle populace, firmy se zaměřují na určitou část populace – časopisy pro určitou věkovou kategorii

3 – psychologicko-sociální – lidé přizpůsobují své chování určité skupině (členství v klubu nebo církvi), jinak chápou značku výrobku (obliba značkového zboží nebo naopak), mají různý vztah k výrobci (věrný zákazník), mají různé nákupní zvyky…

Témata, do kterých materiál patří