GULLIVEROVY CESTY - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Poučen se odtahuje od společnosti, ze které původně pocházel.
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 4 / Gulliverovy cesty
Zařadit autora díla do literárněhistorického kontextu světové literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Klasicismus a osvícenství
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 4 z 4 / Gulliverovy cesty
TENTO KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU NENÍ VYČERPÁVAJÍCÍ! NEPODCEŇUJTE DALŠÍ PŘÍPRAVU PODLE SVÝCH
POZNÁMEK, INTERPRETACÍ, ČTENÁŘSKÉHO PROŽITKU A TAKÉ PODLE PŘÍRUČEK A UČEBNICE!
1
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Milan HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň),
Brno 2012; Vladimír MACURA a kol., Slovní světových literárních děl M – Ž , Praha 1989, s. 287 – 288; Marie SOCHROVÁ, Čtenářský deník k Literatuře v kostce, Havlíčkův Brod 2001, s. 123 – 124; Otakar SLANAŘ a kol.,