Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




2. Logistický oběhový proces

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (93.33 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Pokud bude mít podnik materiálů l výrobě zbytečně mnoho, bude to mít negativní vliv na ekonomické výsledky podniku. Finanční prostředky, které má podnik vázány v zásobách materiálů, by mohl využít efektivnějším způsobem.

V rámci zajištění kvalitního řízení toku materiálu je vhodné v podniku rozlišit oddělení nákupu a oddělení zásob.

Oddělení nákupu má za úkol:

  • Výběr dodavatele

  • Prověřit dodavatele

  • Vypracovat dodavatelsko-odběratelské smlouvy

  • Hledat neustále výhodnějšího dodavatele

  • Informovat vývoj o novinkách v oblasti nákupu

Faktory působící na nákup:

  • Podmínky dodávky

  • Jakost

  • Množství

  • Cena

  • Čas

  • Dodavatel

Oddělení zásobování musí zajistit:

  • Dodávku potřebných komponentů (součástí) pro výrobu s ohledem na minimalizaci nákladů

  • Operativní řízení (materiálové dispozice, manipulace s materiálem) materiálového toku na vstup do podniku

Řízení oblasti materiálů obvykle zahrnuje 4 základní činnosti:

  1. Předvídání materiálových požadavků

  2. Zjišťování zdrojů a získávání materiálů

  3. Dopravení a uložení materiálů do podniku

  4. Monitorování stavu materiálů

Fáze vývoje výrobku

Aby mohla být firma na trhu úspěšná a dokázala držet krok s konkurencí, musí reagovat na potřeby zákazníka. Každý výrobek či služba prochází určitým životním cyklem. Trh je nasycen produkty a je velmi obtížné uplatnit na trhu produkt nový či pozměněný. Vývoj produktu je zdlouhavý a finančně i technologicky náročný.

Fáze vývoje výrobku:

  1. Tvorba námětu

  2. Vývoj a testování koncepce – vypracování námětu a testování na určité skupině zákazníků

  3. Tvorba marketingové strategie – naplánovat cenu, určit distribuční strategii a vytvořit marketingový rozpočet, definovat ziskové cíle, užití strategie „marketingového mixu“ (4P)

  4. Podnikatelská analýza – vyhodnocení potencionálních přínosů, předpokládané náklady

  5. Vývoj výrobku – vyhotovení prototypu – vzorkový 1 výrobek

  6. Testování – nejprve je testován v podniku, následně na vzorku zákazníků (realizace nebo předefinovat námět)

  7. Komercializace – vstup na trh s novým či inovovaným výrobkem

Životní cyklus výrobku

Každý výrobek prochází určitým životním cyklem. Na jednotlivé fáze životního cyklu výrobku je třeba efektivně reagovat, to se týká zejména prodejců.

Fáze životního cyklu výrobku:

  1. Otazníky – uvedení výrobku na trh

  2. Hvězdy – růst výrobku

  3. Dojné krávy – zralost výrobku

  4. Bídní psi – úpadek výrobku

Průběh životního cyklu výrobku:

prodej

čas

  1. Fáze – Typické vysoké náklady, investice do propagace, zisky nulové

  • Strategie stanovení vyšší prodejní ceny, pokud je výrobek nový, pak po určitou domu nemá konkurenci

  • Podnik nasadí nízké ceny – záměr získat co největší podíl na trhu, tzv. zaváděcí cena. Tato strategie bývá označována jako „rychlá penetrace“ (rychlé pronikání na trh)

Témata, do kterých materiál patří