Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Cvičný test

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (366.4 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

1

CVIČNÝ TEST Z MATEMATIKY – 2017/1


JMÉNO A PŘÍJMENÍ:

TŘÍDA:

DATUM


POČET BODŮ

HODNOCENÍ

2

VÝCHOZÍ TEXT A OBRÁZEK K ÚLOZE 1

1 bod

1

Vypočtěte s přesností na cm2 obsah tmavé plochy ornamentu.

1 bod

2

V oboru 𝑹 řešte: log 0,1 + log(2𝑥) = 1


Ornament je složen z jednoho čtverce a čtyř půlkruhů, které jsou rozděleny vždy na

tmavou a světlou polovinu. Čtverec má obsah 400 cm2.

3

VÝCHOZÍ TEXT A OBRÁZEK ÚLOZE 3

Pozemek má dvě části. V první části je sad, ve druhé části je dům a zahrada. Čtvrtinu
druhé části zabírá dům a zbývajících 660 m2 této části tvoří zahrada. Druhá část má
dvakrát větší rozlohu než první část.

max. 2 body

3

3.1 Vypočtěte v m2 rozlohu plochy, kterou zabírá dům.

3.2 Vypočtěte v m2 rozlohu celého pozemku.

4

max. 2 body

4

V oboru R řešte:

(

) (

) (

) 0

2

2

2

=

+

+

x

x

x

x


V záznamovém archu
uveďte celý postup řešení.

5

VÝCHOZÍ TEXT A GRAF K ÚLOZE 5

Funkce f má předpis: y = (x – 1)(x – 3)

max. 3 body

5

5.1 Zapište souřadnice průsečíku Y [x ; y] grafu funkce f se souřadnicovou osou y.








5.2 Sestrojte graf funkce f.












V záznamovém archu
vše obtáhněte propisovací tužkou.

6

max. 2 body

6

Jsou dány dva výrazy

𝑥

𝑥+1

;

− 1

𝑥2+𝑥

s proměnnou 𝑥 ∈ 𝑅.

Rozhodněte o každém z následujících tvrzení ( 16.1 – 16.4), zda je pravdivé (A), či
nikoli (N).

A

N

6.1

Pro x = - 1 má první z obou výrazů smysl.

6.2

Pro x = 1 má druhý z obou výrazů smysl.

6.3

Společný jmenovatel obou výrazů může být 𝑥2 + 𝑥.

6.4

Součet obou výrazů je roven (𝑥 − 1) ∶ 𝑥


VÝCHOZÍ TEXT A OBRÁZEK K ÚLOZE 7

Do krabice tvaru krychle je vložen válec o objemu 570 cm3. Válec se dotýká všech
stěn krabice.

2 body

7

Jaká je výška válce (zaokrouhlená na desetiny cm)? A) menší než 8,4 cm

B) 8,5 cm

C) 8,7 cm

D) 9,0 cm

E) větší než 9,1 cm

7

VÝCHOZÍ TEXT K ÚLOZE 8

Obložená houska je o třetinu levnější než obložená bageta. Za pět housek a tři
bagety jsme zaplatili 228 Kč.

2 body

8

Kolik stály samotné bagety?

A) Bagety stály méně než 120 korun.

B) 120 korun

C) 144 korun

D) Bagety stály více než 144 korun.

E) K řešení úlohy je zadáno málo údajů.

8

VÝCHOZÍ TEXT A OBRÁZEK K ÚLOZE 9

Každý z bodů X, Y, Z je umístěn ve středu některé strany čtverce o obsahu 64 cm2.

2 body

9

Jaký obsah má světlá plocha čtverce

A) 16 cm2

B) 24 cm2

C) 40 cm2

D) 48 cm2

E) jiný výsledek

9

VÝCHOZÍ TEXT K ÚLOZE 10

Orientovaná úsečka s počátečním bodem P [4; - 1] je umístěním vektoru
𝑣⃗ = (2; −7).

2 body


10

Který z uvedených bodů je koncovým bodem orientované úsečky?

A) A [- 2; - 6]

B) B [- 2; - 8]

C) C [2; 6]

D) D [6; - 8]

E) E [6; - 6]

10

max. 4 body

11

Přiřaďte ke každému grafu (25.1 – 25.4) odpovídající předpis funkce (A – F).

Témata, do kterých materiál patří