Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing a management - pojmy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (20.43 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Pojmy marketing

  1. SMART

  • Technika pro sestavování market. plánu

  • Název je anglické slovo „chytrý“, složený z počátečních písmen anglických slov, která představují jednotlivé vlastnosti stanovených cílů

    • S – specific – konkrétní, specifický

    • M – measurable – měřitelný,

    • A – achievable/acceptable – dosažitelný, přijatelný

    • R – realistic – realistický

    • T – timely/trackable – časově ukotvený, sledovatelný

  • Někdy metoda obsahuje další dvě vlastnosti -ER:

    • E – evaluated – vyhodnocený

    • R – rewarded – odměněný

  1. Potřeba

  • Vědomí nedostatku a chtění určitého prostředku k nějakému účelu

  • Uspokojovány produkty a službami

Druhy potřeb:

  • Vrozené – potřeba dýchání, spánku, potravy, bezpečí

  • Získané - kulturní = vzdělání a psychické = radost, štěstí, láska

  1. Maslowova hierarchie potřeb

  • Tvořena pěti patry

  • První čtyři jsou tzv. nedostatkové potřeby, poslední kategorie je tzv. potřebou existence

    • Fyziologické potřeby = nejzákladnější a nejnižší potřeba

    • Potřeba bezpečí, jistoty

    • Potřeba lásky, přijetí, sounáležitosti

    • Potřeba uznání, úcty

    • Potřeba seberealizace = nejvyšší stupeň

  1. SWOT

  • Metoda, která pomáhá identifikovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby spojené s projektem nebo podnikáním

  • Patří k základním metodám strategické analýzy

Význam písmen:

  • S = Strengths = Silné stránky

  • W = Weaknesses = Slabé stránky

  • O = Opportunities = Příležitosti

  • T = Threats = Hrozby

  1. PEST

3 důležité otázky

  • Které z faktorů mají vliv na podnik?

  • Jaké jsou možné účinky těchto faktorů?

  • Které z nich jsou v blízké budoucnosti pro podnik nejdůležitější?

  • Analýza politického, ekonomického, sociálního a technologického prostředí a faktorů,

  1. Marketingový mix 4P

  • Soubor nástrojů, které firmě umožňují upravit jejich nabídku na cílovém trhu

4P – význam

  • Produkt

  • Cena

  • Distribuce

  • Propagace

  1. Verbální komunikace

  • Vyjadřování pomocí slov, prostřednictvím jazyka

  • Může být přímá nebo zprostředkovaná, mluvená nebo psaná, živá nebo reprodukovaná

  • Je nezbytnou součástí sociálního života a podmínkou myšlení

  1. Neverbální komunikace

  • Zahrnuje vše, co si děláme beze slov nebo spolu se slovy jako doprovod verbálni komunikace

Co sdělujeme neverbálně:

  • Emoce - pocity, nálady, afekty

  • Zájem o sblížení

  1. Manažerské funkce

  • Plánování, organizování, rozhodování, vedení a koučování, delegování, kontrolování, hodnocení a celkovou koordinaci pracovníků

  • Systematické a cílevědomé provádění všech činností řídicích pracovníků k zajišťování cílů

  1. Dobře strukturované problémy

  • Srozumitelné, jasně určené

  • Vyskytují se opakovaně a lze je rutinně zvládat

  1. Špatně strukturované problémy

  • Nesozumitelné, neurčité

  • Nevyskytují se často a je nutné je zvládat kreativně, rychle a dobře

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály