Marketing a management - pojmy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Pojmy marketing
SMART
Technika pro sestavování market. plánu
Název je anglické slovo „chytrý“, složený z počátečních písmen anglických slov, která představují jednotlivé vlastnosti stanovených cílů
S – specific – konkrétní, specifický
M – measurable – měřitelný,
A – achievable/acceptable – dosažitelný, přijatelný
R – realistic – realistický
T – timely/trackable – časově ukotvený, sledovatelný
Někdy metoda obsahuje další dvě vlastnosti -ER:
E – evaluated – vyhodnocený
R – rewarded – odměněný
Potřeba
Vědomí nedostatku a chtění určitého prostředku k nějakému účelu
Uspokojovány produkty a službami
Druhy potřeb:
Vrozené – potřeba dýchání, spánku, potravy, bezpečí
Získané - kulturní = vzdělání a psychické = radost, štěstí, láska
Maslowova hierarchie potřeb
Tvořena pěti patry
První čtyři jsou tzv. nedostatkové potřeby, poslední kategorie je tzv. potřebou existence
Fyziologické potřeby = nejzákladnější a nejnižší potřeba
Potřeba bezpečí, jistoty
Potřeba lásky, přijetí, sounáležitosti
Potřeba uznání, úcty
Potřeba seberealizace = nejvyšší stupeň
SWOT
Metoda, která pomáhá identifikovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby spojené s projektem nebo podnikáním
Patří k základním metodám strategické analýzy
Význam písmen:
S = Strengths = Silné stránky
W = Weaknesses = Slabé stránky
O = Opportunities = Příležitosti
T = Threats = Hrozby
PEST
3 důležité otázky
Které z faktorů mají vliv na podnik?
Jaké jsou možné účinky těchto faktorů?
Které z nich jsou v blízké budoucnosti pro podnik nejdůležitější?
Analýza politického, ekonomického, sociálního a technologického prostředí a faktorů,
Marketingový mix 4P
Soubor nástrojů, které firmě umožňují upravit jejich nabídku na cílovém trhu
4P – význam
Produkt
Cena
Distribuce
Propagace
Verbální komunikace
Vyjadřování pomocí slov, prostřednictvím jazyka
Může být přímá nebo zprostředkovaná, mluvená nebo psaná, živá nebo reprodukovaná
Je nezbytnou součástí sociálního života a podmínkou myšlení
Neverbální komunikace
Zahrnuje vše, co si děláme beze slov nebo spolu se slovy jako doprovod verbálni komunikace
Co sdělujeme neverbálně:
Emoce - pocity, nálady, afekty
Zájem o sblížení
Manažerské funkce
Plánování, organizování, rozhodování, vedení a koučování, delegování, kontrolování, hodnocení a celkovou koordinaci pracovníků
Systematické a cílevědomé provádění všech činností řídicích pracovníků k zajišťování cílů
Dobře strukturované problémy
Srozumitelné, jasně určené
Vyskytují se opakovaně a lze je rutinně zvládat
Špatně strukturované problémy
Nesozumitelné, neurčité
Nevyskytují se často a je nutné je zvládat kreativně, rychle a dobře