Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový mix

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (21.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

MARKETINGOVÝ MIX

Výrobek

  • To, co lze nabízet na trhu

  • Schopnost uspokojit přání a potřeby druhých

  • Fyzické předměty a služby, osoby, místa, organizace, myšlenky, kulturní výtvory

Členění produktů
  • Výrobek mohou kupovat koneční zákazníci nebo lidé, kteří ho přeprodávají

  • Výrobky krátkodobé spotřeby = jedno či málo použití - potraviny, drogerie, palivo

  • Výrobky dlouhodobé spotřeby = mnohonásobné použití - auto, pračka, počítač

  • Kapitálové statky = určené k dalšímu použití (zpracování) - průmyslové stroje, suroviny, polotovary

  • Spotřební zboží = konečná osobní spotřeba - oblečení, potraviny

Dělení spotřebního zboží
  1. Základní potřeby

  • Denní potřeby = každodenně nakupované výrobky

  • Impulsivní potřeby = spontánně nakupované výrobky

  • Nečekané potřeby = nouzově nakupované zboží (rozbití pračky)

  1. Příležitostné potřeby

  • Výrobky nakoupené po předchozím naplánování a srovnání

  • Kupujícího ovlivňuje cena, kvalita a značka

  1. Speciální potřeby

  • Výrobky špičkové kvality

  • Cena zde nehraje roli

Úrovně výrobku
  1. Jádro

  • Vnitřní vrstva

  • Základní užitek

  • Důvod, proč si ho zákazník kupuje

  1. Vlastní produkt

  • Kvalita = budování pozice na trhu, provedení a životnost, způsobilost plnit své funkce

  • Design = vyšší funkčnost, odlišení od konkurence

  • Značka = identifikace firmy (snadno zapamatovatelná, vyslovitelná, krátká)

  • Provedení = rozdílná nabídka jednoho produktu (velikost, vybavení, služby)

  1. Rozšířený produkt

  • Dodatečné služby či výhody (delší záruka, platba na splátky)

Značka produktu - pojmy
  • Diferenciace = jedinečnost

  • Relevantnost = význam pro kupujícího

  • Prestiž = kvalita či obliba

  • Znalost = zavedenost

  • Kmenová značka = firma jednou značkou pokrývá mnoho výrobků - reklama zaměřena na všechny výrobky pod jednou značkou

  • Individuální značka = každý výrobek má vlastní značku

  • Značka výrobce = výrobek se prodává pod označením výrobce

  • Značka obchodní - privátní = výrobek se prodává pod názvem určeným maloobchodem

Životní cyklus výrobku

Životnost výrobku
  • Doba, po kterou se nabízí výrobek zákazníkům

  • Vedení firmy musí mít přehled o aktuálních fázích výrobku - zaměření na propagaci

  • Životnost každého výrobku je jiná

  1. Uvedení

  • Novinka pro zákazníky

  • Velmi nízká poptávka

  • Velké finance na propagaci

  • V této fázi si ho kupuji zákazníci inovátoři (2-3% z celkových zákazníků)

  1. Růst

  • Následuje po uvedení na trh

  • Roste poptávka, prodej a výnosy začínají, převyšoval nad náklady

  • Šíří se pozitivní ohlasy na výrobek

  1. Zralost

  • Nejdelší období životnosti výrobku

  • Poptávka je na maximu

  • Vysoké zisky

  1. Úpadek

  • Trh je výrobkem přesycen

  • Konkurence přichází s novinkami

  • Pokles prodejnosti

  • Zákazníci čekají na slevy

  • Firma musí přijít s novinkou

Cena a metody stanovení

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály