Marketing a management - pojmy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vize
Představa něčeho, co by mělo být cílem, ke kterému směřujeme
Může to být krátký dokument nebo heslo, které má za úkol co nejlépe vyjádřit svůj obsah
Organizační struktura
Funkcionální struktura = hodí se pro výrobní podniky, nadřízení jsou vybaveni pravomoci a odpovědnosti pro danou funkci
Divizionální struktura = každá divize má pod sebou stejné útvary, vzniká vydělením samostatných divizí – rozdělení podle druhu výroby či služby
Maticová struktura = všichni jsou si rovni, každý pracovník má dva nadřízené, po skončení projektu se pracovníci vrací na své stálé místo
Projektová struktura = Má 3 úrovně – podnikový manažer, manažer projektu, projektový tým
Formální a neformální organizace
Formální
Jasně vymezená podle hierarchie řízení
Obvykle bývá sestavena podle funkcí, které členové firmy vykonávají
Neformální
Zahrnuje osobní vztahy, vazby a interakce lidí v organizaci, vzniklé přirozeně
Odehrávají se přirozeným způsobem - vznikají na základě vztahů mezi konkrétními lidmi
Na základě vzájemných sympatií, osobních vztazích nebo přirozené autoritě
Delegování
Přenesení úkolů a pravomocí na výkonné pracovníky
Vždy se deleguje shora dolů - z vysokých pozic na nižší
Činnosti pro delegování:
Administrativní činnosti
Rutinní práce
Úkoly, rozvíjející schopnosti