Ochodní logistika, druhy cest zboží a jejich organizace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Cíle obchodní logistiky:
1. uspokojovat požadavky odběratele na požadované úrovni, požadované kvalitě
2. minimalizovat náklady
funkce logistických systémů se v praxi označují jako dílčí logistiky; jedná se o jednotlivé činnosti, které jsou předmětem logistiky a ovlivňují výsledný logistický efekt
mezi dílčí logistiky patří:
1. logistika dispozič2. ní: patří sem plánování cest zboží, uzavíraní smluv, urč3. ování základních podmínek, realizace nákupu č4. i prodeje a volba dopravních cest
5. logistika dopravní: volba vhodných dopravních prostředků, uplatnění progresivních dopravních systémů
6. logistika manipulač7. ní: zahrnuje manipulač8. ní procesy, využití mechanizač9. ních a automatizač10. ních systémů
11. logistika skladová: zahrnuje řešení vnitroskladové technologie
12. logistika distribuč13. ní: procesy přeměny, výrobního sortimentu na sortiment odběratelský vč14. etně kompletace zboží
15. logistika balící: volba velikosti manipulač16. ních jednotek, způsob balení, kvalita obalu
17. informač18. ní logistika: je to řízení a kontrola toku informací
19. logistika prodejní: zabývá se řešením provozu v maloobchodních jednotkách
Podmínky fungování a rozvoje obchodní logistiky:
1. existence tržního hospodářství s plně hodnotnými konkurenč2. ními vztahy
3. dynamika a koncentrace obchodní č4. innosti (velké toky zboží v rámci společ5. nosti, ale také procházející jednotlivými složkami obchodní sítě)
6. rychlý kvalitativní a kvantitativní rozvoj informač7. ních procesů a prostředků
8. rozvoj techniky a technologie, skladování a manipulace se zbožím
9. rozvoj dopravy
10. standartizace obchodních a dopravních dokladů
11. rozvoj nových systémů, hospodaření se zbožím
Druhy cest zboží:
logistické cesty jsou distribuční kanály, které představují charakteristiku pohybu zboží s uvedením jednotlivých článků
cílem logistických cest je zajistit dobře fungující zásobovací systém s co nejnižšími náklady
vlivy, které působí na cesty: 1. rozmístění výroby
2. specializace a hromadnost výroby
3. velikost odběru
4. požadavek čerstvosti
5. poskytování obchodní marže
6. služby poskytované s dodávkou
7. vhodnost způsobu placení
8. ve velkých retailingových organizacích je rozhodování o
nákupu přenecháváno centru
výrobce VO I. zásilkový obchod VO II. MO zákazník
1. x-----------------------------------------------------------------------x
2. x------------x---------------------------------------------x-----------x
3. x-----------------------------x-----------------------------------------x
4. x------------x----------------------------------------------------------x
5. x-----------------------------------------------------------x-----------x
6. x------------x-----------------------------------x---------x-----------x
ad 1.: jedná se o nejjednodušší a nejlevnější cestu; používá se převážně u malovýrobců