Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podnikatelská koncepce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (23 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Podnikatelská koncepce

  1. Výrobní koncepce

    • staví na výrobních schopnostech, na zvyšování výrobní výkonnosti, růstu produktivity práce

    • dominovala v ½ pol 20. století, v současnosti je použitelná především v odvětvích a oborech, kde se výrazně uplatňují nové technologie apod., nemusí se uplatňovat jen ve výrobních podnicích (cest. kanceláře…)

  2. Výrobková koncepce

    • důraz klade na jakost produktu, vychází z předpokladu, že zákazníci budou mít především zájem o kvalitní výrobky a budou ochotni zaplatit i vyšší ceny

    • tato koncepce se nejvíce používala v 50. a 60. letech

    • manažéři při této koncepci musí dbát, aby byla stále zabezpečena vysoká kvalita, aby ji vnímali kupující, aby podnět držel krok s konkurencí (včasnost vývoje nových výrobků)

  3. Prodejní koncepce

    • používá se při masové (hromadné) produkci, je založena na velmi aktivním prodeji

    • využívá reklamy a dalších nástrojů podpory prodeje k hromadnému ovlivňování zákazníků, nemusí ovšem vždy odpovídat jejich potřebám a přáním

  4. Marketingová koncepce

    • oproti prodejní se otočí pořadí, nejdříve průzkum trhu a pak se uspokojují potřeby

  5. Společenská koncepce

    • ekonomické zájmy

    • snaha uvést do souladu zájmy zákazníků, vyšší zisk firmy, společenské zájmy (zejména ochrana životního prostředí, výzkum civilizačních chorob…)

    • při současné situaci význam této koncepce vzrůstá

    • nejvíce se uplatňuje v nejvyspělejších zemích

    • předpokladem u nás je vyšší „ekologické uvědomění“ a vyšší reálné příjmy, zatím se spotřebitel rozhoduje podle cen

Témata, do kterých materiál patří