Controlling a Inovace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Proč bychom měli inovovat v podniku
Principem inovace podnikání je neustálé hledání lepší cesty k uspokojení potřeb zákazníka zvyšováním kvality servisu, produktů a snižováním ceny, což vede k lepší realizaci rozvoje technologií a organizačních strategií.
Jaké přínosy plynou z inovací
Z hlediska postavení podniku na trhu mají zpravidla klíčový význam výrobkové (produktové) inovace. Novátorství při uvádění nových výrobků na trh může podnikateli přinést řadu výhod, jako např.:
dosažení pozitivního image průkopníka v očích veřejnosti,
včasné získání výhodné pozice na trhu, při volbě distribučních cest, při nákupu výrobního zařízení, surovin a dalších vstupů,
brzké zisky díky dočasnému monopolu nízkých výrobních nákladů nebo realizaci vyšších cen.
technický nebo vědecký pokrok
Kdy je nejvhodnější inovovat a jak často
když se výrobek už skoro neprodává
Podstatná je volba správného okamžiku uvedení nového produktu na trh. Pokud je novinka na trh uvedena příliš rychle, zákazník na nový produkt nemusí být připraven a nemusí jej přijmout. Oproti tomu opožděný vstup na trh může mít za následek, že zákazníci upřednostní konkurenční produkty, které byly na trhu uvedeny dříve.
neustále
Jaké máme typy inovací
1. typ
technické
netechnické
sociální
kulturní
2. typ – příručka „Oslo manuálu“
produktové
procesní
marketingové
organizační
3. typ – podle způsobu implementace inovací
inkrementální (evoluce)
radikální (revoluce)
racionalizační
Jakým způsobem nebo jakými metodami můžeme měřit efektivitu zavedených inovací
metoda break-even
metoda MPV
Uveď 3 nejúspěšnější inovace posledních let
Apple u iPhonů přišla v roce 2017 s jubilejním modelem iPhone X. Jeho ikonický výřez displeje později převzali téměř všichni ostatní výrobci smartphonů.
Bezkontaktní karta
dotykové hodinky