Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Controlling a Inovace

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.26 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Proč bychom měli inovovat v podniku

    • Principem inovace podnikání je neustálé hledání lepší cesty k uspokojení potřeb zákazníka zvyšováním kvality servisu, produktů a snižováním ceny, což vede k lepší realizaci rozvoje technologií a organizačních strategií.

  • Jaké přínosy plynou z inovací

    • Z hlediska postavení podniku na trhu mají zpravidla klíčový význam výrobkové (produktové) inovace. Novátorství při uvádění nových výrobků na trh může podnikateli přinést řadu výhod, jako např.:

      • dosažení pozitivního image průkopníka v očích veřejnosti,

      • včasné získání výhodné pozice na trhu, při volbě distribučních cest, při nákupu výrobního zařízení, surovin a dalších vstupů,

      • brzké zisky díky dočasnému monopolu nízkých výrobních nákladů nebo realizaci vyšších cen.

      • technický nebo vědecký pokrok

  • Kdy je nejvhodnější inovovat a jak často

    • když se výrobek už skoro neprodává

    • Podstatná je volba správného okamžiku uvedení nového produktu na trh. Pokud je novinka na trh uvedena příliš rychle, zákazník na nový produkt nemusí být připraven a nemusí jej přijmout. Oproti tomu opožděný vstup na trh může mít za následek, že zákazníci upřednostní konkurenční produkty, které byly na trhu uvedeny dříve.

    • neustále

  • Jaké máme typy inovací

    • 1. typ

      • technické

      • netechnické

      • sociální

      • kulturní

    • 2. typ – příručka „Oslo manuálu“

      • produktové

      • procesní

      • marketingové

      • organizační

    • 3. typ – podle způsobu implementace inovací

      • inkrementální (evoluce)

      • radikální (revoluce)

      • racionalizační

  • Jakým způsobem nebo jakými metodami můžeme měřit efektivitu zavedených inovací

    • metoda break-even

    • metoda MPV

  • Uveď 3 nejúspěšnější inovace posledních let

    • Apple u iPhonů přišla v roce 2017 s jubilejním modelem iPhone X. Jeho ikonický výřez displeje později převzali téměř všichni ostatní výrobci smartphonů.

    • Bezkontaktní karta

    • dotykové hodinky

  • Témata, do kterých materiál patří