Controlling a Inovace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Controlling
Co je to controlling a k čemu se používá
soubor nástrojů, procesů, postupů a technik, které podniky aplikují, kvalitativně rozvíjí a trvale zdokonalují s cílem dosáhnout maximálně efektivního finančního řízení přinášejícího významnou přidanou hodnotu pro majitele
Controlling integruje tradiční účetnictví s plánováním do ucelené koncepce řízení. Zahrnuje plánování, kontrolu a informační toky. Je to koncepce, zaměřená na výsledek.
Jaké jsou důvody zavedení controllingu v podniku
Možnost kvalitně a přehledně plánovat výrobu a prodej.
Přehledné a dostupné rozpočtování nákladů a prodejních cen.
Možnost kontrolovat plnění veškerých plánů.
Z controllingu přicházejí pravidelné zprávy o situaci, v níž se podnik nachází.
Jakou funkci plní controller v podniku
Jeho aktivity: koordinuje základy plánování a rozhodování, je manažerem procesu tvorby rozpočtu; informuje o výši a příčinách odchylek od cíle a navrhuje řešení; nabízí poradenství; informuje o změnách v podnikovém okolí; tvoří firemní metodiku, nástroje a koordinuje rozhodnutí; spolupodílí se na vývoji firmy; je poradcem manažera
Jaký je rozdíl mezi manažerem a controllerem
každý má ve firmě jiné úkoly
Jaké jsou požadavky na controllera
Zastává v controllingu důležitou úlohu a je vykonavatelem mnoha činností. Jako takový by měl mít člověk na této pozici výborné analytické schopnosti. Mezi jeho znalosti by měla patřit znalost účetnictví a ekonomie. Co se týká osobních vlastností měl by controller umět přijímat nepříjemné zprávy a uplatňovat kritické stanovisko. Komplexní pohled a přirozená autorita může pomoci controllerovi řešit konflikty s řídícími pracovníky z různých oblastí podniku.
V jakých oblastech můžeme controlling uplatnit
manažerský a finanční controlling; vědeckotechnologický controlling, kulturní controlling, logistický controlling, …
Čím se zabývá strategický a operativní controlling
operativní – soubor činností zajišťujících stanovení cílů, plánování a řízení ve střednědobém a krátkodobém horizontu - typickými cíli jsou likvidita, zisk a finanční stabilita
strategický - soubor činností zajišťujících plánování, testování, implementaci a vyhodnocování strategií - typickými ukazateli jsou pak existující a budoucí potenciály úspěchu, tržní podíl, či volné peněžní toky
Controllingové metody
time management
metoda ABC
analýza kritických bodů
Inovace
Parafrázuj inovaci a inovační činnosti
Produktové inovace představují zavedení nových nebo významně zlepšených výrobků nebo služeb. Nové produkty se od svých předchůdců významně liší svými charakteristikami nebo zamýšleným užitím. Inovace produktu, který má charakter služby, může zahrnovat významná zlepšení v tom, jak jsou tyto služby poskytovány (např. rychlost), přidání nových funkcí nebo charakteristik ke stávajícím službám nebo zavedení zcela nových služeb.