služby hotelu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
3. Služby hotelu
recepční a halové služby
placené a neplacené služby
wellness
lázně
hotelové sporty
animační služby
kongresy, výstavy
do halových služeb patří pracovníci, kteří se starají o služby hostům mimo recepční pult – jsou vedeni vedoucím recepce a podléhají mu – bagrista, výtahář, pochůzkář, dveřník
Vedoucí recepce – zabezpečuje bezproblémový chod recepce a halových služeb, spolupracuje s ostatními úseky hotelu, organizuje a řídí činnosti pracovníků recepce, kontroluje vedení evidence ubytovaných hostů a poskytovaných služeb, provádí rozpisy služeb, sjednává smluvní podmínky ubytovacích služeb, řeší závažné reklamace hostů na ubytované služby
Recepční – je podřízen vedoucímu recepce, důležitá je znalost alespoň dvou cizích jazyků, vyřizuje reklamaci hostů, předává pokyny spolupracovníkům zajišťujícím servis hotelových hostů
Pracovník rezervací – musí mít vzdělání v oblasti hotelnictví nebo cestovního ruchu, schopen práce s počítačem, eviduje objednávky, vyřizuje korespondenci, příprava materiálů pro činnost recepce
Bagážista – před hotelem přebírá hostovo zavazadlo, odváží je do hotelové haly, po zapsání hosta doprovází se zavazadly do jeho pokoje
Výtahář – obsluhuje výtah, udržuje čistotu, provádí hosta různé pochůzky v hotelu, nosí poštu do pokojů, upozorňuje na závady
Pochůzkář – zabezpečuje pochůzkové služby hostům mimo hotel, zabezpečuje odvody valut do banky, eviduje půjčování sportovních potřeb
Dveřník – pohybuje se před vchodem do hotelu nebo v jeho zádvěří, zajišťuje jeho otevírání dveří vstupujícím nebo vycházejícím hostům, udržuje čistotu celého vchodu
Vozmistr – zajišťuje pořádek na parkovišti k parkování vozů a autobusů, udržuje volný prostor pro průjezd před hotelem a na komunikaci vedoucí k hotelu
Šatnář – zajišťuje provoz šatny, provoz úschovny zavazadel, balíčků, apod., zajišťuje čistotu v manipulační chodbě při šatně a v prostoru zavazadel
Čistič obuvi – zaměstnán v noční službě a čistí u hotelových pokojů obuv
Hostesky, společnice a tlumočnice – provázejí VIP hosty před hotelem
Concierge – pracovník sekretářských, informačních služeb, zabezpečuje taxi, letenky, vstupenky, apod., mělo by fungovat v každém 5* hotelu.
Služby hotelové pokladny – jsou součástí recepčních služeb, pracovníci recepce provádí inkaso hosta buď v korunách, v zahraniční měně, šekem, voucherem, kreditních karet, faktur
Placené služby - zapůjčení techniky, telefonní poplatky, služby fitnes,krášlicí služby, pronájem sportovních potřeb nebo prostor, praní osobního prádla, úschova zavazadel před příjezdem nebo ukončení pobytu, administrativní úkony, zajištění jízdenek nebo vstupenek, pokrmy a nápoje, ubytování, mytí a údržby vozu.