Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




11 - Etopedie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (82.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

− Rizika spojená s rodinou dítěte:

• rodinná konstelace – neúplná, početná rodina, nepřítomnost otce, nezletilá matka, dlouhodobá nezaměs. rodičů
• narušené rodinné prostředí (manželské spory, násilí, sociální izolace, deprese)
• špatný rodičovský vzor – kriminalita, antisociální chování, návykové lát.
• výchovný styl – nedostatečné vedení a kontrola dítěte, tvrdé, nebo proměnlivé vyžadování kázně, odmítání 

dítěte, týrání, nedostatek přívětivosti a zájmu, … 

− Rizika spojená se společností:

• socioekonomické znevýhodnění
• městská část (ghetta, …)
• násilí a kriminální činnost v okolí
• kulturní normy, znázornění násilí v médiích

• nedostatek podpůrných služeb
• obchodování s dětmi 
• válečné konflikty
• sociální nebo kulturní diskriminace

− Rizika spojená se školou:

• školní neúspěch (viz bludný kruh)
• nepřiměřené nároky
• pozice „outsidera“
• nedostatek příležitost k učení
• slabá vazba na školu

• nevhodné kázeňské prostředky
• zaměření na chybu
• škodlivá vrstevnická skupina 
• přijet agrese jako normy
• šikanování, odmítání vrstevníky, sociální izolace

3

11.

Etopedie

− možnost etopedické péče:

• včasnost péče!!! 
• podpora dítěte a jeho rodiny
• koordinace tří nejdůležitějších sociálních činitelů v životě dítěte – vliv rodičů, vliv učitelů a vliv vrstevníků• přerušit nežádoucí vývoj v chování dítěte
• posilovat ochranné faktory (sociální kompetence, podpora vrstevníků a učitelů, …)
• zabránit dopadu problémů v dětství na kvalitu života v dospělosti

C) Děti s poruchou chování a emocí− výraz pro postižení, kdy se chování a emocionální reakce žáka liší od odpovídajících věkových, kulturních, nebo 

etnických norem a mají nepříznivý vliv na školní výkon a dovednosti

− je nutné vyloučit pouhou reakci na přechodnou stresovou událost
− musí se vyskytovat alespoň ve 2 prostředích (není vázané pouze na 1)
− přetrvává i přes individuální intervenci− kdy už je to porucha chování a emocí?

Témata, do kterých materiál patří