Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




23 - Downův syndrom a Autismus

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (77.13 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Výchova dětí s DS− vývoj dětí s DS probíhá vcelku normálně, je ale mnohem zdlouhavější, pomalejší a každý pokrok je výsledkem 

intenzivního cvičení a cíleného výchovného vedení

− výchova a učení dítěte s Downovým syndromem je náročnější a vyžaduje trpělivost a specifický přístup− děti s Downovým syndromem se při správném vedení naučí vše podstatné – samoobsluhu, čtení a psaní, zapojují se 

aktivně do rodinného života, praktikují různé sporty, hrají na hudební nástroje

1

23.

Downův syndrom a Autismus

Autismus

− 1 z nejzávažnější poruch dětského mentálního vývoje− jedná se o vrozenou poruchu některých mozkových funkcí
− důsledkem poruchy je, že dítě dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá− duševní vývoj dítěte je kvůli tomuto handicapu narušen hlavně v obl. komunikace, sociální interakce a představivosti
− autismus doprovází specifické vzorce chování− autismus je v podstatě syndrom, který se diagnostikuje na základě projevů chování− projevuje se již v raném dětství, ideálně by měl být diagnostikován do 36 měsíců věku dítěte 

Čeho si lze všimnout již v raném věku− nereaguje na své jméno− vyjadřuje hlavně křikem a afektem, že něco chce
− opožděný vývoj řeči nebo naopak mluví velmi brzo, ale jeho řeč je zvláštní, připomíná mluvu dospělých− nepružně reaguje na pokyny
− často působí dojmem, že neslyší
− špatný oční kontakt, nepodívá se, "co my na to"
− neukazuje a nemává na rozloučenou− říkal/a několik slov, ale nyní přestal/a 

Postřehy v sociálním chování− málo používá nebo chybí sociální úsměv− raději si hraje o samotěneprojevuje radost při společné činnosti, nerozvíjí společnou hru
− dává přednost sebeobsluze, používá ruku druhé osoby
− nepožádá o pomoc vydáváním zvuků, očním kontaktem, vedením za ruku
− více se zajímá o své činnosti než o kontakt
− málo se zajímá o ostatní děti, nedokáže se zapojit− je obtížné s ním sdílet pozornost (společné prohlížení obrázků, společná hra)
− ostatní lidi dokáže ignorovat, nerad navazuje kontakt s lidmi
− nespolupracuje (nepodá na výzvu, nevyhoví výzvě, netouží se předvést)

Témata, do kterých materiál patří