Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




8 - Školní zralost a nezralost, Lateralita, dítě neurotické a deprivované

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (79.1 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

2

8.

Školní zralost a nezralost, Lateralita, dítě neurotické a deprivované

Projevy neuróz u dětí− zvýšená duš. a těl. unavitelnost
− bolesti hlavy nebo břicha
− nechutenství či přejídání
− zvracení, zácpa nebo průjem
− zvýšená teplota

− poruchy spánku 
− pomočování
− přecitlivělost, úzkostlivost a fobie
− pocity méněcennosti
− časté konflikty s druhými – agresivita 

− tiky (mrkání, záškuby kolem úst, pohazování hlavou, potrhávání ramenem)
− narušení řeči (koktavost, breptavost, mutismus1)
− zvýšený neklid, roztěkanost, jemný třes prstů a očních víček
− nevhodné návyky (cucání prstů, okusování předmětů – např. tužek, různé magické rituály, onanie)
− sebepoškozující projevy (okusování nehtů, okusování rtů, štípání kůže, vytrhávání vlasů

Jak mohou pomoci rodiče?− socializace
− nevystavovat stresu
− trpělivost
− posilovat sebedůvěru
− psycholog/psychiatr

− nenadávat
− podpora, povzbuzení, motivace
− vhodný styl vých. (oba rodiče)
− mluvit s dítětem 
− sledovat změny v chování

− možnost radosti z úspěchu
− přiměřená kritika
− pocit ochrany a bezpečí
− minimalizace neg. faktorů (konk. projevy)
− nezatěžovat děti svými osobními problémy

B) DEPRIVACE− vzniká důsledkem nedostatku nějaké důležité potřeby− závažnější než frustrace
− z PSY hlediska má závažné důsledky: citová deprivace a sociokulturní deprivace

1 mutismus = nemluvnost, dítě přestává mluvit

3

Potřeby 

seberealizace

Estetické potřeby:

potřeby symetrie, řádu a krásy

Kognitivní potřeby:

potřeby vědět, rozumět a zkoumat

Potřeby uznání:

potřeby dosáhnout úspěchu, být kompetentní, 

získat souhlas a uznání

Potřeby sounáležitosti a lásky:

potřeby družit se s ostatními, být přijímán, někam patřit

Potřeby bezpečí:

cítit se zabezpečen a mimo nebezpečí

Fyziologické potřeby:

hlad, žízeň, apod.

8.

Školní zralost a nezralost, Lateralita, dítě neurotické a deprivované

Témata, do kterých materiál patří