ZABIJÁK - koncept maturitního okruhu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Stránka 2 z 3 / Zabiják
Charakterizovat hlavní postavy v díle:
Pro román je významná i postava Lantiera – vypočítavého člověka využívající G. dobroty. G., energická a pracovitá žena, toužící po
štěstí v rodinném životě, bojuje, ale vlivem prostředí, a zejména C., není schopna zabránit zkáze. C., původně spořádaný manžel a
otec, má dobrá předsevzetí, jeho předpoklady a dědičnost nemají jakoby možnost se projevit. Po životním zlomu – úrazu, kdy
propadne zahálce a alkoholu, jeho charakter degeneruje a svému osudu se nebrání. Mladičká Nana se od dětství projevuje jako
koketa, což přiživí i prostředí, ve kterém vyrůstá. Její osudy jsou popsány v pokračování Zabijáku, v románu Nana.
Zařadit autora díla do literárněhistorického kontextu světové literatury, pohovořit o literárněhistorickém kontextu
(časové vymezení, znaky literárního období, další představitelé literárního období a jejich díla; kulturně-politický
kontext…):
Tuto důležitou část zkoušky si nastudujte podle studijní příručky, sešitu, učebnice. Otázky v této části mohou být různorodé a budou
směřovat k ověření žákova základního přehledu o literárním vývoji. Pro poznámky k této části využijte volného místa níže.
Kapitoly ve studijní příručce a sešitě: Realismus a naturalismus / Realismus a naturalismus v evropské a americké literatuře
KONCEPT MATURITNÍHO OKRUHU K ÚSTNÍ MATURITNÍ ZKOUŠCE Z ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY
Stránka 3 z 3 / Zabiják
1 Citace a novější doporučená literatura ke studiu: Ivana DOROVSKÁ, Maturita 2011, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2011; Iveta HAVLÍČKOVÁ a kol., Odmaturuj z literatury 2, Brno 2004, s. 58; Milan
HOŠEK a kol., Maturita 2012, Český jazyk a literatura (základní úroveň), Brno 2012; Marie SOCHROVÁ, Čtenářský deník k Literatuře v kostce, Havlíčkův Brod 2001, s. 140; Otakar SLANAŘ a kol., Obsahy a rozbory děl