3. Motivace a emoce (hotovo)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Strach a úzkost
Znechucení
Vědomí
Subjektivní
Tři roviny vědomí
Co se děje kolem nás
Co se děje uvnitř nás (nuda, hlad, zima, zoufalství)
Co bylo a není, bude, mohlo by být (názory, touhy, představy…)
Stavy vědomí
Bdělé: připravenost, ostražitost
Ospalost: útlum, nepřesné uvědomování
Spánek: značný útlum
Funkcí vědomí je pozornost
Bezděčná X záměrná
Vlastnosti pozornosti
Koncentrace: zažrání se do věci a nevnímání okolí
Rozsah pozornosti: rozdělovat pozornost na více podnětů
Vigilita: schopnost přesouvat pozornost z jednoho předmětu na druhý
Nevědomí
Osobní: emoce, které jsme nemohli zpracovat (traumata)
Kolektivní: máme jej od narození, zkušenosti předků
Rodinné: něco, o čem se nemluví, ale rodina se podle toho řídí
Myšlení
Chápání souvislostí mezi podněty a jevy
Vymezuje pojmy, vyvozuje poznatky, formuje hypotézy
Umožňuje řešit problémy
Analýza x syntéza
Rozložení celku na části X složení částí do celku
Druhy myšlení:
Deduktivní
Induktivní
Reproduktivní
Konvergentní + divergentní
Představa
Obraz jevů a předmětů ve vědomí
Typy: zrakové, sluchové, pohybové
Fantazie
Obrazotvornost
Děj, jehož výsledkem je fantazijní představa
Funkce:
Primární – osvobození od reality
Sekundární – vytváření alternativních modelů
Učení
Získávání nových poznatků/rozvíjení
Případné změny v prožívání/uvažování/chování
Typy učení:
Explicitní – vědomé, škola
Implicitní – nevědomé, nemusíme o něm vědět