Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Lesson planning přednáška

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (950.71 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Lesson Planning

Lessons from different perspectives

Lessons includeCooperative interaction
Goal –orientated effort
Interesting/enjoyable  experience
A Role-based cultures
A social event
A series of free choices

Functions of the teacher in the English 

lesson

Learner – centred approach

Instructor - Activator - Model -Provider of 
feedback - Supporter- Assessor - Manager
Motivator

Interaction patterns in the lesson

Teacher talk
Choral responses
Closed-ended teacher questioning
Open- ended teacher questioning
Full-class interaction

Interaction patterns in the lesson

Student initiates, teacher answers
Individual work
Collaboration
Group work
Self- access

Activity

Procedure

Interaction

Speaking

Learners talk about their 
hobbies and interests in 
groups

Task checking/report back

Teacher asks the learners 
what they talked about.

Reading for gist

Learners read a text quickly
to understand the gist and 
answer questions

Checking answers

Learners compare answers 
to reading

Activity route map

• pre-class: familiarise yourself with the material and 

activity; prepare any materials or texts you need; 

• in-class: lead-in/prepare for the activity; 
• set up the activity; (give clear instructions, make 

groupings etc.)

• run the activity: the students do the activity (maybe in 

pairs or small groups while you monitor and help); 

• close the activity and invite feedback from the 

students; 

• post-activity: do any appropriate follow-on work;                                                                                                        

(Scrivener, 2005, 47)

• In class: lead-in/prepare for the activity: try to 

raise motivation or interest; 

• show/draw a picture connected to the topic + 

ask questions; 

• write up a sentence + elicit reactions; 
• tell an anecdote related to the topic; 
• ask about students´ experiences; 
• write a key word (a topic name) on the board 

and elicit related vocabulary from the 
students, etc.

Témata, do kterých materiál patří