Artušovské legendy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Zároveň to nejsou idiviuální cesty, ale je to kolektivní výprava a jde se za předmětem (sv.grálem)
Poselství – máme se do dozvědět, nejde o příběh a to poselství jako takové má za úkol změnit náš vztah ke světu
Autor, který to psal mě pravděpodobně velmi blízko cisterciákům, protože má velmi podobný pohled na tehdejší svět
Galát je Lancelotův syn
Hledání velkých tajů a tajemství ježíše krista
Proto jsem všichni rytíři vázáni slibem vyhnutí se tělesné lásky
Ve skutečnosti to tam probíhá, jen to neumíme číst
Důležité je to, že máme toho nejčistějšího Galáta, který jde za tím grálem a nahlédne do něj
Lancelot představuje někoho, kdo má činit pokání a k tomu, aby mohl činit pokání dostává instruktáž (zpronevěřil se tím, že se zamiloval do královny) – přijde na to pokání a potká prvního poustevníka a vyzpovídá se – něco se mění, přijde k druhému poustevníkovi (ten mu řekne, že je třeba se kát tím, že nejí maso, nepije víno a musí se zúčastnit mše a obléct roucho – připomíná způsob života mnišských řádů) – v ti chvíli se jeho život začíná měnit, krize koluminuje- on se ocitá mezi lesem a něčím – bloudění - existenciální osamění – svítá, on pochopí, že následuje jeho spása, potkává se s Galátem (se synem), i on tak může ke grály, ale jemu se nezjeví ona pravda boží
Odkazuje ke svatosti, mystičnosti a ke setkávání s bohem skrze lásku
Vše je tomu podřízeno a v některých situacích to působí poněkud absurdně (setkání s matkou) – postavy nejsou dramatické (romantické)
Dramatičnost přichází zvenčí (svodů, lásky) – tz. že rytří je neustále podroben nějakému boji (ale naštěstí jsou tam kněží, mniši, poustevnici a ti ty svody ďáblovy dešifrují)
Zbraně, které dostává jsou mu svěřeny přímo od boha – za celou tu dobu, kdy vidíme jak ostatní rytíře se někdo snaží svádět, ale u Galata má ďábel smůlu, při tom stojí andělé
Symbolický rozměr – začíná se opouštět od tradice starozákonní
Grál nabývá nových kvalit v mulgatě, ale je tam metafora samotného Boha
Ústřední ideou jako takovou je hledání boží milosti, takže nikoliv pouze předmětu, ale i citu – poznání, protože poznání, které přijde (pravdy) – jediná informace, kterou potom sdělí je ta, že je to nesdělitelné