sablona_k_SP
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-
Přímou citaci (doslovný přepis) je vhodné použít v případě, kdy záleží na přesném vyjádření. Pokud je nějaký úsek textu převzat z jiného zdroje doslova (tzv. přímá citace), musí být uveden v uvozovkách (krátká citace) nebo jako samostatný odstavec (citace delší než 40 slov) odsazený vlevo o 1,25 cm.
-
Parafráze (přepis vlastními slovy) je nejčastějším způsobem převzetí informace – ze zdroje se vyberou ty podstatné informace a srozumitelným způsobem se vyjádří. I v případě parafráze je nutné odkázat na zdroj (nejde-li o všeobecně známá fakta).
Uvedení informace o zdroji má pro čtenáře dvě výhody:
Čtenář si může dané tvrzení ověřit.
Čtenář se může dozvědět širší souvislosti, např. přesné podmínky, při kterých k danému výsledku došlo, metodu výzkumu nebo obecně podrobnější informace o dané problematice.
Odkazy v textu
Forma odkazů v textu i forma seznamu literatury na konci práce musí být v souladu s normou APA (7. vydání). Při tvorbě odkazů v textu je využíván tzv. harvardský styl (jméno-datum). Bližší informace o odkazech v textu mají studenti VŠPP k dispozici v Citačním manuálu pro normu APA (7. vydání).
Tisk
Tiskne se jeden výtisk práce.
Kvalifikační práce se tiskne jednostranně nebo oboustranně.
Po vytištění:
-
vložte do práce originál zadání,
-
doplňte podpis u prohlášení (pokud není podepsáno elektronicky),
-
nechte práci svázat do desek či kroužkové vazby.
Závěr
Kapitola Závěr obsahuje:
shrnutí výsledků – které vytyčené cíle se podařilo splnit a jak,
uvedení konkrétních přínosů práce, popř. možnosti uplatnění řešení v praxi.
Použité zdroje
V části Citované prameny se uvádějí všechny prameny, na které existuje v textové části práce odkaz. Způsob zápisu základních prvků citace pro jednotlivé typy pramenů mají studenti VŠPP k dispozici v Citačním manuálu pro normu APA (7. vydání).
Knižní, časopisecké i elektronické zdroje se zpravidla uvádějí v jednom seznamu. Podle potřeby je možno uvádět ve zvláštním seznamu právní předpisy, podnikové materiály apod. Prameny musí být seřazeny abecedně podle jmen autorů (osob či organizací).
Příklad seznamu citovaných pramenů:
American Marketing Association. (2013, 17. ledna). Definition of Marketing. https://www.ama.org/listings/2013/01/17/definition-of-marketing/
Hudáková, M., Mižičková, J., Válková, D., Mikoláš, Z., & Fialová, V. (2016). Rodinné podnikanie: Teória a príklady z praxe. Wolters Kluwer.
Ključnikov, A. (2017). Financial Management in the Segment of SMEs. Wolters Kluwer.
Kotler, P. (2013). Marketing management (14. vyd.). Grada.
Rozsa, Z., Formánek, I., & Maňák, R. (2019). Determining the factors of the employees’ intention to stay or leave in the Slovak's SMEs. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 7(2), 63–72. https://doi.org/10.37335/ijek.v7i2.94