OSE_3
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Obsahový okruh se podílí také na rozvoji klíčových kompetencí tím, že:
- vede žáky k uplatňování efektivních způsobů učení, k získávání a zpracování informací z různých zdrojů včetně digitálních, motivuje je pro další vzdělávání;
- vytváří u žáků dovednosti potřebné pro účinnou organizaci práce a konstruktivní řešení pracovních situací a problémů;
- učí je vhodně komunikovat v českém i v cizím jazyce s nemocnými a jejich příbuznými, uplatňovat profesní etiku a práva nemocných;
- učí je být účinným členem týmu, pracovat kvalitně a odpovědně;
- dbát na své zdraví a osobní rozvoj a vyrovnávat se s pracovním zatížením;
- aplikovat efektivně matematické dovednosti při řešení pracovních úkolů;
- používat v pracovní činnosti jako zdroj informací prostředky informačních a komunikačních technologií.
Z odborných kompetencí vytváří tento obsahový okruh kromě dovedností potřebných pro poskytování komplexní ošetřovatelské péče návyky dodržovat bezpečnost a ochranu zdraví při práci, jednat ekonomicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje.
Mezipředmětové vztahy
jsou definovány Marešem jako vzájemné souvislosti mezi jednotlivými předměty, chápání příčin a vztahů, přesahujících předmětový rámec, prostředek mezipředmětové integrace
v souvislosti se zavedením RVP je mezipředmětovým vztahům věnována velká pozornost → povinnou součástí RVP jsou mezipředmětově zaměřená průřezová témata.
Vztahy jsou dány RVP (ŠVP)- učebním plánem, osnovami a uspořádáním učiva do předmětů.
Rozdělení
uvnitř jednotlivých předmětů jsou vztahy na vertikální úrovni, kdežto mezi různými předměty c rámci předepsaného kurikula jsou jak na vertikální, tak horizontální úrovni
Vertikální návaznost v rámci jednoho předmětu
-
Posloupnost jeho témat v rámci jednoho ročníku či návazností v jednotlivých, po sobě jdoucích ročnících
-
oše 1r. – oše 2r. – oše 3r. – oše 4r.
-
Verikální mezipředmětová návaznost
vztah mezi učivem různých ročníků v rámci jiných předmětů napříč ročníky
předměty probírané v nižších ročnících zahrnují výchozí znalosti pro pochopení předmětu probíraných později.
oše 2r. – oše nemocných 3r. – praxe 4r.
Horizontální mezipředmětové vztahy
návaznost více předmětů napříč jedním ročníkem
oše 3r. –oše nemocných 3r. - praxe 3r.
V předmětu Ošetřovatelství se uplatňují mezipředmětové vztahy a to v rovině horizontální i vertikální.
Horizontální vztah k předmětům:
-
Anatomie a fyziologie
-
Patologie a patofyziologie
-
Klinická propedeutika
-
Biochemie
-
Biofyzika
-
Radiologie
-
Farmakologie
-
Ošetřovatelství
-
Odborná latinská terminologie
-
Komunikace
Vertikální vztah k předmětům:
-
Odborná praxe
-
Zdravotní psychologie
-
Edukace v ošetřovatelství