Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OSE_3

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (662.77 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Obsahový okruh se podílí také na rozvoji klíčových kompetencí tím, že:

- vede žáky k uplatňování efektivních způsobů učení, k získávání a zpracování informací z různých zdrojů včetně digitálních, motivuje je pro další vzdělávání;

- vytváří u žáků dovednosti potřebné pro účinnou organizaci práce a konstruktivní řešení pracovních situací a problémů;

- učí je vhodně komunikovat v českém i v cizím jazyce s nemocnými a jejich příbuznými, uplatňovat profesní etiku a práva nemocných;

- učí je být účinným členem týmu, pracovat kvalitně a odpovědně;

- dbát na své zdraví a osobní rozvoj a vyrovnávat se s pracovním zatížením;

- aplikovat efektivně matematické dovednosti při řešení pracovních úkolů;

- používat v pracovní činnosti jako zdroj informací prostředky informačních a komunikačních technologií.

Z odborných kompetencí vytváří tento obsahový okruh kromě dovedností potřebných pro poskytování komplexní ošetřovatelské péče návyky dodržovat bezpečnost a ochranu zdraví při práci, jednat ekonomicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje.

Mezipředmětové vztahy

  • jsou definovány Marešem jako vzájemné souvislosti mezi jednotlivými předměty, chápání příčin a vztahů, přesahujících předmětový rámec, prostředek mezipředmětové integrace

  • v souvislosti se zavedením RVP je mezipředmětovým vztahům věnována velká pozornost → povinnou součástí RVP jsou mezipředmětově zaměřená průřezová témata.

  • Vztahy jsou dány RVP (ŠVP)- učebním plánem, osnovami a uspořádáním učiva do předmětů.

Rozdělení

  • uvnitř jednotlivých předmětů jsou vztahy na vertikální úrovni, kdežto mezi různými předměty c rámci předepsaného kurikula jsou jak na vertikální, tak horizontální úrovni

  1. Vertikální návaznost v rámci jednoho předmětu

    • Posloupnost jeho témat v rámci jednoho ročníku či návazností v jednotlivých, po sobě jdoucích ročnících

    • oše 1r. – oše 2r. – oše 3r. – oše 4r.

  2. Verikální mezipředmětová návaznost

  • vztah mezi učivem různých ročníků v rámci jiných předmětů napříč ročníky

  • předměty probírané v nižších ročnících zahrnují výchozí znalosti pro pochopení předmětu probíraných později.

  • oše 2r. – oše nemocných 3r. – praxe 4r.

  1. Horizontální mezipředmětové vztahy

  • návaznost více předmětů napříč jedním ročníkem

  • oše 3r. –oše nemocných 3r. - praxe 3r.

V předmětu Ošetřovatelství se uplatňují mezipředmětové vztahy a to v rovině horizontální i vertikální.

  1. Horizontální vztah k předmětům:

  • Anatomie a fyziologie

  • Patologie a patofyziologie

  • Klinická propedeutika

  • Biochemie

  • Biofyzika

  • Radiologie

  • Farmakologie

  • Ošetřovatelství

  • Odborná latinská terminologie

  • Komunikace

  1. Vertikální vztah k předmětům:

  • Odborná praxe

  • Zdravotní psychologie

  • Edukace v ošetřovatelství

Témata, do kterých materiál patří