Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




příprava na vyuč.jednotku-specializované učebny

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (111.57 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

PŘÍPRAVA NA VÝUKU

PRAKTICKÝCH DOVEDNOSTÍ

V UČEBNÁCH

Kateřina Spurná

Téma prezentace

◦Příprava ny vyučovací jednotku a popis

konkrétního příkladu v rámci výuky praktických

dovedností ošetřovatelské péče ve

spicalizovaných učebnách

Dělení přípravy

◦Blesková

◦Průběžná

◦Didaktická analýza učiva

Kroky přípravy

◦ Prostudování kurikulárních dokumentů (RVP, ŠVP) –

dlouhodobé cíle, kompetence

◦ Prostudování tematického plánu - obecné cíle, obsah

předmětu, časová dotace…

◦ Analýza učebního materiálu (učebnic..)
◦ Projektování výuky – stanovení cílů, zjištění dosavadních

znalostí, zajištění materiálních pomůcek, zohlednění
časové dotace, určení vhodného hodnocení žáků …

Před výukou

• Zkontrolovat učebnu, zjistit, zda jsou k dispozici všechny

potřebné pomůcky, přístroje, nástroje…

• Zkontrolovat funkčnost všech pomůcek
• Dle potřeby uzpůsobit výuce výukovou místnost – změnit

uspořádání lavic, židlí, lůžek…

• Propojení mezipředmětových vztahů

PŘÍKLAD PŘÍPRAVY

VYČOVACÍ

JEDNOTKY

◦Předmět: Ošetřovatelství
◦Tématický celek: Péče o vyprazdňování

nemocných

◦Učivo: Sledování vyprazdňování močového

měchýře a tlustého střeva - záznam

◦Obor a ročník: Praktická sestra, 2.ročník
◦Časová dotace: 37 hodin
◦Čas: 90 minut

◦Organizační forma výuky: frontální, hromadná
◦Metody: výklad, rozhovor, instruktáž, aktivizační

metody (didaktické hry, metoda inscenační)..

◦Pomůcky: dataprojektor, počítač, pracovní listy,

psací potřeby, tabule, pomůcky pro praktickou
výuku (měření hustoty moče), školní tablety

◦Hodnocení: písemný test

Cíle hodiny

◦ Kognitivní

- Žák vyjmenuje poruchy ve vyprazdňování i s latinskou terminologií.

- Žák popíše postup měření hustoty moče a její hodnoty.

◦ Afektivní

-Žák si uvědomuje význam měření hustoty a množství moče.

-Žák si uvědomuje důležitost komunikace s pacientem a jeho informovanost.

◦ Psychomotorické

-Žák změří samostatně a automaticky hustotu a množství moči.

-Žák zaznamená samostatně hodnoty, mikci i defekaci do dokumentace.

Struktura hodiny
◦ Úvod (5minut) - Příchod vyučujícího, pozdrav se studenty, zápis

do třídní knihy, seznámení s náplní a cíli hodiny

◦ Mobilizace předchozích znalostí (15 minut) - Zopakování učiva

z předešlé vyučovací hodiny s pracovním listem

◦ Praktické procvičení (40 minut) - Praktický nácvik měření hustoty

a množství moči, provedení záznamu do dokumentace…

◦ Didaktické hry (25 minut) - Procvičení pojmů a učiva na tabletu –

kahoot a spojování pojmu s latinským názvem

◦ Zhodnocení výuky ze strany žáků (5minut) - Žáci zhodnotí co se

jim na výuce ne/líbilo, co by potřebovali zopakovat

DĚKUJI ZA

POZORNOST

Document Outline

  • Slide 1: Příprava na výuku praktických dovedností v učebnách
  • Slide 2: Téma prezentace
  • Slide 3: Dělení přípravy
  • Slide 4: Kroky přípravy
  • Slide 5: Před výukou
  • Slide 6: Příklad přípravy vyčovací jednotky
  • Slide 7
  • Slide 8
  • Slide 9: Cíle hodiny
  • Slide 10: Struktura hodiny
  • Slide 11: Děkuji za pozornost

Témata, do kterých materiál patří