příprava na vyuč.jednotku-specializované učebny
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
PŘÍPRAVA NA VÝUKU
PRAKTICKÝCH DOVEDNOSTÍ
V UČEBNÁCH
Kateřina Spurná
Téma prezentace
◦Příprava ny vyučovací jednotku a popis
konkrétního příkladu v rámci výuky praktických
dovedností ošetřovatelské péče ve
spicalizovaných učebnách
Dělení přípravy
◦Blesková
◦Průběžná
◦Didaktická analýza učiva
Kroky přípravy
◦ Prostudování kurikulárních dokumentů (RVP, ŠVP) –
dlouhodobé cíle, kompetence
◦ Prostudování tematického plánu - obecné cíle, obsah
předmětu, časová dotace…
◦ Analýza učebního materiálu (učebnic..)
◦ Projektování výuky – stanovení cílů, zjištění dosavadních
znalostí, zajištění materiálních pomůcek, zohlednění
časové dotace, určení vhodného hodnocení žáků …
Před výukou
• Zkontrolovat učebnu, zjistit, zda jsou k dispozici všechny
potřebné pomůcky, přístroje, nástroje…
• Zkontrolovat funkčnost všech pomůcek
• Dle potřeby uzpůsobit výuce výukovou místnost – změnit
uspořádání lavic, židlí, lůžek…
• Propojení mezipředmětových vztahů
PŘÍKLAD PŘÍPRAVY
VYČOVACÍ
JEDNOTKY
◦Předmět: Ošetřovatelství
◦Tématický celek: Péče o vyprazdňování
nemocných
◦Učivo: Sledování vyprazdňování močového
měchýře a tlustého střeva - záznam
◦Obor a ročník: Praktická sestra, 2.ročník
◦Časová dotace: 37 hodin
◦Čas: 90 minut
◦Organizační forma výuky: frontální, hromadná
◦Metody: výklad, rozhovor, instruktáž, aktivizační
metody (didaktické hry, metoda inscenační)..
◦Pomůcky: dataprojektor, počítač, pracovní listy,
psací potřeby, tabule, pomůcky pro praktickou
výuku (měření hustoty moče), školní tablety
◦Hodnocení: písemný test
Cíle hodiny
◦ Kognitivní
- Žák vyjmenuje poruchy ve vyprazdňování i s latinskou terminologií.
- Žák popíše postup měření hustoty moče a její hodnoty.
◦ Afektivní
-Žák si uvědomuje význam měření hustoty a množství moče.
-Žák si uvědomuje důležitost komunikace s pacientem a jeho informovanost.
◦ Psychomotorické
-Žák změří samostatně a automaticky hustotu a množství moči.
-Žák zaznamená samostatně hodnoty, mikci i defekaci do dokumentace.
Struktura hodiny
◦ Úvod (5minut) - Příchod vyučujícího, pozdrav se studenty, zápis
do třídní knihy, seznámení s náplní a cíli hodiny
◦ Mobilizace předchozích znalostí (15 minut) - Zopakování učiva
z předešlé vyučovací hodiny s pracovním listem
◦ Praktické procvičení (40 minut) - Praktický nácvik měření hustoty
a množství moči, provedení záznamu do dokumentace…
◦ Didaktické hry (25 minut) - Procvičení pojmů a učiva na tabletu –
kahoot a spojování pojmu s latinským názvem
◦ Zhodnocení výuky ze strany žáků (5minut) - Žáci zhodnotí co se
jim na výuce ne/líbilo, co by potřebovali zopakovat
DĚKUJI ZA
POZORNOST
Document Outline
- Slide 1: Příprava na výuku praktických dovedností v učebnách
- Slide 2: Téma prezentace
- Slide 3: Dělení přípravy
- Slide 4: Kroky přípravy
- Slide 5: Před výukou
- Slide 6: Příklad přípravy vyčovací jednotky
- Slide 7
- Slide 8
- Slide 9: Cíle hodiny
- Slide 10: Struktura hodiny
- Slide 11: Děkuji za pozornost