Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




2_did_pojetí a poslání

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (328.3 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

2. Pojetí a poslání vzdělávacího oboru somatologie na zdravotnických

školách. Návaznost učiva somatologie na učivo základní školy – analýza
vzdělávací oblasti Člověk a příroda
v RVP pro základní vzdělávaní.


Somatologie = věda, která se zabývá stavbou a funkcí lidského organismu, který chápe jako součást a produkt
přírodního a sociálního prostředí.

Obecný cíl vyučovacího předmětu

 Název je odvozen z řeckých slov soma – tělo, logos – věda.

 Patří mezi biologické vědy, které se dělí na morfologické (anatomie, histologie,

embryologie) a funkční (fyziologie, biofyzika, biochemie).

 Poskytuje základní vědomosti z klinicky aplikované anatomie, fyziologie, histologie a

biochemie.


Charakteristika učiva

 Předmět somatologie je zařazen do 1. ročníku a vyučuje se v rozsahu čtyř vyučovacích

hodin

 Celkově je výuce předmětu věnováno 136 hodin (4 hodiny týdně)
 Předmět rozvíjí komunikativní kompetence žáků - dovednost samostatně, souvisle,

logicky a odborně správně se vyjadřovat, schematicky zobrazovat, vyvozovat
souvislosti, používat odborné názvosloví

 Výuka směřuje k tomu, aby žáci byli schopni popsat stavbu lidského těla, prezentovat

topografickou anatomii jednotlivých orgánů lidského těla, aby chápali význam
předmětu a byli připraveni osvojené poznatky aplikovat v dalším studiu odborných
předmětů

 Tematické celky odpovídají jednotlivým orgánovým soustavám člověka


Cíle vzdělávání v oblasti citů, postojů, hodnot a preferencí

 Výuka směřuje k tomu, aby žáci:

-

Měli vhodnou míru sebevědomí a byli schopni sebehodnocení.

-

Využívali znalostí k ochraně života a zdraví.

-

Akceptovali význam odborných vědomostí pro uplatnění v oboru.

-

Aktivně vyhledávali odborné informace související s obsahem výuky.


Strategie výuky (pojetí výuky)

 Výuka je vedena hromadnou formou (výuku je nutno podporovat a doplňovat

využíváním IKT- interaktivní tabule, internet, projekce) nebo skupinově

 Zároveň je zařazováno projektové a individuální vyučování

 Důraz je kladen na aktivizaci žáků

 Žáci pracují s odbornou literaturou, statistickými údaji, s různými učebními pomůckami

(obrazy) nebo multimediálními programy


Hodnocení výsledků žáků

 Žáci jsou hodnoceni v souladu s platným školním řádem školy, kde jsou specifikovány

zásady pro hodnocení žáků v teoretických předmětech.

 Hodnocení probíhá permanentně.

 Hodnocení je zaměřeno na projevy žáků (verbální i neverbální), výkony, schopnosti,

zájem.

 Je sledována úroveň dosažených vědomostí.

 Hodnotí se samostatnost a aktivita žáka ve výuce a plnění zadaných úkolů v rámci

domácí přípravy.

 Učitel při hodnocení využívá jednak tradiční klasifikační stupnici, jednak slovní

Témata, do kterých materiál patří