Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




2_did_pojetí a poslání

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (328.3 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

hodnocení.

 Žáci jsou průběžně vedeni k sebehodnocení vlastního výkonu i k objektivnímu

hodnocení výsledků spolužáků.

 Při hodnocení je kladen důraz na porozumění a správné používání odborné

terminologie, na znalost obsahu učiva a na schopnost žáka aplikovat teoretické poznatky
v modelových zadáních.


Přínos předmětu k rozvoji klíčových kompetencí, průřezových témat a
mezipředmětových vztahů

 Somatologie svým pojetím a obsahem rozvíjí především klíčové kompetence žáků, a to

kompetence k učení, k řešení problémů, komunikativní kompetence a kompetence
využívat prostředky informačních a komunikačních technologií.

 Z odborných kompetencí je to především uplatnění znalostí v práci s ošetřovatelskou a

lékařskou dokumentací.

 Předmět zároveň umožňuje realizovat obsah průřezového tématu informační a

komunikační technologie.

 V rámci průřezových témat rozvíjí průřezové téma informační a komunikační

technologie.

 Mezipředmětové vztahy:

-

Latinská terminologie, klinická propedeutika, teorie ošetřovatelství, ošetřovatelské
postupy, odborná praxe, psychologie a komunikace, mikrobiologie a hygiena,
biologie a ekologie.


Návaznost učiva somatologie na učivo základní školy

 Somatologie navazuje na výuku přírodopisu na ZŠ

 Přírodopis na ZŠ spadá do vzdělávací oblasti člověk a příroda a pro výuku somatologie

je stěžejní výuka v 8. ročníku kdy se žáci učí obecnou biologii a genetiku, biologii
živočichů a člověka

-

Fylogeneze a ontogeneze člověka – rozmnožování člověka

- Anatomie a fyziologie – stavba a funkce jednotlivých částí lidského těla, orgány,

orgánové soustavy (opěrná, pohybová, oběhová, dýchací, trávicí, vylučovací a
rozmnožovací, řídicí), vyšší nervová činnost, hygiena duševní činnosti.

-

Nemoci, úrazy a prevence – příčiny, příznaky, praktické zásady a postupy při léčení
běžných nemocí; závažná poranění a život ohrožující stavy, epidemie.

-

Životní styl – pozitivní a negativní dopad prostředí a životního stylu na zdraví
člověka.

Témata, do kterých materiál patří