1._Zdr.pr
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vzdělávání směřuje k tomu, aby žáci dovedli:
Vážit si zdraví jako jedné z prvořadých hodnot potřebné ke kvalitnímu prožívání života a cílevědomě je chránit; rozpoznat, co ohrožuje tělesné a duševní zdraví;
Racionálně jednat v situacích osobního a veřejného ohrožení
Chápat, jak vlivy životního prostředí působí na zdraví člověka;
Znát prostředky, jak chránit své zdraví, zvyšovat tělesnou zdatnost a kultivovat svůj pohybový projev; usilovat o dosažení optimálního pohybového rozvoje v rámci svých 40 možností;
Posoudit důsledky komerčního vlivu médií na zdraví a zaujmout k mediálním obsahům, kritický odstup;
Vyrovnávat nedostatek pohybu a jednostrannou tělesnou a duševní zátěž;
Pociťovat radost a uspokojení z prováděné tělesné (sportovní) činnosti;
Usilovat o pozitivní změny tělesného sebepojetí;
Využívat pohybových činností, pravidel a soutěží ke správným rozhodovacím postupům podle zásad fair play;
Kontrolovat a ovládat své jednání, chovat se odpovědně v zařízeních tělesné výchovy a sportu a při pohybových činnostech vůbec; podle potřeby spolupracovat;
Preferovat pravidelné provádění pohybových aktivit v denním režimu; eliminovat zdraví ohrožující návyky a činnosti.
Oblast vzdělávání pro zdraví zahrnuje jednak učivo potřebné k péči o zdraví a k ochraně člověka za mimořádných událostí, jednak učivo tělesné výchovy.
Vzdělávací oblast by měla prostupovat celým ŠVP:
Škola rozpracuje výsledky vzdělávání do vyučovacích předmětů (např. tematika učiva péče o zdraví se může objevit v občanské nauce, biologii, základech ekologie, tělesné výchově a odborných předmětech) nebo vzdělávacích modulů, případně kurzů a jiných forem.
Pro oblast péče o zdraví lze vytvořit i samostatný vyučovací předmět.
Didaktické zpracování tématu
Výklad na téma zdraví a nemoc za použití powerpointové prezentace
Rozstříhané pojmy, které mají žáci přiřadit k jednotlivým teoriím zdraví
Připravené symptomy – žáci mají rozlišit, zda jsou subjektivní, či objektivní a vysvětlit je
Výukové video
Prevence zdraví aneb jak předcházet nemocem