Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1._Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (65.35 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. státní – v podobě Národního programu vzdělávání a rámcových vzdělávacích programů (RVP)

  2. školní – v podobě školních vzdělávacích programů (ŠVP), podle kterých se uskutečňuje vzdělávání v konkrétní škole

  • Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání jsou :

  • Státem vydané pedagogické (kurikulární) dokumenty

  • vymezují závazné požadavky na vzdělávání v jednotlivých stupních a oborech vzdělání, tzn. zejména výsledky vzdělávání, kterých má žák v závěru studia dosáhnout, obsah vzdělávání, základní podmínky realizace vzdělávání a pravidla pro tvorbu školních vzdělávacích programů

  • Závaznými dokumenty pro všechny školy poskytující střední odborné vzdělávání, které jsou povinny je respektovat a rozpracovat do svých školních vzdělávacích programů

  • Veřejně přístupnými dokumenty pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost

  • Otevřenými dokumenty, které budou po určitém období platnosti nebo podle potřeby inovovány

  • Usilují o :

  • Vytvoření pluralitního vzdělávacího prostředí a podporu pedagogické samostatnosti škol, a proto vymezují pouze požadované výstupy (výsledky vzdělávání) a nezbytné prostředky pro jejich dosažení, zatímco způsob realizace vymezených požadavků ponechávají na školách

  • Lepší uplatnění absolventů středního odborného vzdělávání na trhu práce a jejich připravenost dále se vzdělávat, popřípadě se bezproblémově rekvalifikovat, a vést kvalitní osobní i občanský život

  • Zvýšení kvality a účinnosti středního odborného vzdělávání

Cíle středního odborného vzdělávání

  • Koncepce středního vzdělávání, tedy i odborného, vychází z celoživotně pojatého a na principu znalostní společnosti vybudovaného konceptu vzdělávání, ve kterém je vzdělávání cestou i nástrojem rozvoje lidské osobnosti

  • Jako teoretické východisko pro koncipování struktury cílů středního vzdělávání byl použit známý a respektovaný koncept čtyř cílů vzdělávání pro 21. století

  • V souladu s tím je záměrem (obecným cílem) středního odborného vzdělávání připravit žáka na úspěšný, smysluplný a odpovědný osobní, občanský i pracovní život v podmínkách měnícího se světa

  1. Učit se poznávat

  • Osvojit si nástroje pochopení světa a rozvinout dovednosti potřebné k učení se

  • Prohloubit s v návaznosti na základní vzdělání poznatky o světě a dále je rozšiřovat

  1. Učit se pracovat a jednat

  • Naučit se tvořivě zasahovat do prostředí, které žáky obklopuje

  • Vyrovnávat se s různými situacemi a problémy

  • Umět pracovat v týmech

  • Být schopen vykonávat povolání a pracovní činnosti, pro které byl připravován

  1. Učit se být

  • Rozumět vlastní osobnosti a jejímu utváření

  • Jednat v souladu s obecně přijímanými morálními hodnotami, se samostatným úsudkem a osobní zodpovědností

Témata, do kterých materiál patří