Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




15_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (773.48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Prevence

  • Poskytnutí ochranných prostředků

  • Dodržování diagnostických metodik práce

Ergonomická rizika

  • Zvedání a přednášení pacienta, otáčení, stlaní, oblékání, činnosti spojené s mytím, mobilizace, zvedání a přenášení pacientů či těžkých předmětů bez použití technických prostředků → nejčastější příčina bolesti zad, zejména bolestí kříže

  • Zatížení sestry při práci se liší typem oddělení, zdravotním stavem nemocných, počtem pracovníků ve směně

  • Důležitá je organizace práce a dostupnost pomůcek snižujících fyzickou zátěž

  • Zvýšené fyzické zátěži je vystaven zejména aparát dolních končetin, Protože většinu pracovní doby sestra chodí nebo stojí. Dále je zatížena páteře a horní končetiny zejména při manipulaci s mobilními klienty

Prevence

  • Bezpečné techniky manipulace s pacientem jsou jedním ze základních předpokladů prevence poškození páteře

  • minimalizace úkolů spojených se zvedáním a přenášením pacienta, uplatnění vhodných technických prostředků

  • Relativně bezpečné techniky – přetáčení, sklouzávání, pohupování

  • Důraz se klade na aktivní spolupráci pacienta

Psychosociální rizika

  • Psychická zátěž není uznávána jako nemoc z povolání, ale může se podílet na vzniku a rozvoji nespecifických onemocnění a může také ovlivňovat pracovní pohodu pracovníků

Podle nařízení vlády č.361/2007 Sb., se prací s psychickou zátěží rozumí práce:

  • Spojená s monotonií, 


  • Ve vnuceném pracovním tempu, 


  • V třísměnném nebo nepřetržitém pracovním režimu, 


  • Vykonávaná pouze v noční době. 


Preventivní opatření v oblasti psychologie práce: 


  • Využívání možnosti participace zaměstnanců, účast na rozhodování, možnost kontroly práce, možnosti regulace tempa a obsahu práce. 


  • Soustředění pozornosti na odstranění nebo snížení psychické 
monotonie. 


  • Vytváření a zavádění programu podpory zdraví, nejde pouze o aktivity spojené se získáváním vědomostí a motivaci k posilováním zdraví, ale o výcvik zaměstnanců v aktivním přístupu zvládání nároků pracovní činnosti.

  • Přihlížení k individuálním potřebám pracovníků. 


  • Respektování osobní odolnosti vůči stresu. 


B) Materiální didaktické prostředky ve výuce, jejich význam při výuce, členění dle různých kritérií, práce s materiálně didaktickými prostředky. Příklady pomůcek k jednotlivým tematickým celkům. 


MATERIÁLNÍ DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY (Obst)

  • Učební pomůcky a školní potřeby

  • Přístroje didaktické a diagnostické techniky

  • Doplňující technické zařízení

  • Výukové mikro a makroprostory

Učební pomůcky

  • = Materiální prostředek výuky, který napomáhá k interpretaci obsahu vzdělávání, umožňuje lektorovi didakticky zpracovat učební látku a zdůraznit, jaké informace má účastník ve vyučování vnímat

Témata, do kterých materiál patří