3_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Cíl 1 Solidarita ve zdraví v evropském regionu
Cíl 2 Spravedlnost ve zdraví
Cíl 3 Zdravý start do života
Cíl 4 Zdraví mladých
Cíl 5 Zdravé stárnutí
Cíl 6 Zlepšení duševního zdraví
Cíl 7 Prevence infekčních onemocnění
Cíl 8 Snížení výskytu neinfekčních nemocí
Cíl 9 Snížení výskytu poranění způsobených násilím a úrazy
Cíl 10 Zdravé a bezpečné životní prostředí
Cíl 11 Zdravější životní styl
Cíl 12 Snížit škody způsobené alkoholem, drogami a tabákem
Cíl 13 Zdravé místní životní podmínky
Cíl 14 Zdraví, důležité hledisko v činnosti všech resortů
Cíl 15 Integrovaný zdravotnický sektor
Cíl 16 Řízení v zájmu kvality péče
Cíl 17 Financování zdravotnických služeb a rozdělování zdrojů
Cíl 18 Příprava zdravotnických pracovníků
Cíl 19 Výzkum a znalosti v zájmu zdraví
Cíl 20 Mobilizace partnerů pro život
Cíl 21 Opatření a postupy směřující ke zdraví pro všechny
→ měřítkem pokroku postupného rozvoje a ochrany zdraví a snižování zdravotních rizik
Zdravá škola, Zdravé město, Zdravý region: principy a její filozofie, základní pravidla
Škola podporující zdraví (dále jen ŠPZ) je projekt Světové zdravotnické organizace (WHO), do kterého se zapojila i Česká republika. Vychází z usnesení vlády České republiky ze dne 30. října 2002 č. 1046 k Dlouhodobému programu zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva České republiky - Zdraví pro všechny v 21. století a z dokumentu Ministerstva zdravotnictví
Projekt Škola podporující zdraví je jasně zpracovanou, certifikovanou a realizovanou filozofií výchovy ke zdraví u dětí, žáků, studentů i učitelů.
Do tohoto projektu mohou být zařazeny mateřské, základní a střední školy z celé České republiky.
Záměrem programu ŠPZ je aplikovat strategii podpory zdraví na podmínky školy a přispět k její účasti na vlastní proměně a rozvoji.
V praxi školy to znamená, že všechno, co se ve škole dělá záměrně (vyučovací kurikulum, školou organizované činnosti), a rovněž všechno, co se v ní děje živelně (skryté kurikulum, kultura či ethos školy), se pedagogové učí promýšlet a ovlivňovat pod zorným úhlem obou pólů možných důsledků, jaké má působení školy na zdraví svých lidí – žáků, pedagogů, zaměstnanců, rodičů, spoluobčanů v obci – důsledků pozitivních (projektivních, podporujících zdraví) a negativních (rizikových, ohrožujících zdraví).
Cílem proměny je trvale umožňovat optimální vývoj a rozvoj každého jednotlivce, žáka a učitele v součinnosti s rodiči a obcí, po stránce tělesné, duševní, sociální a duchovní.
Základní škola zařazená do sítě ŠPZ se opírá o tři pilíře.
První pilíř – Pohoda prostředí
Pohoda věcného prostředí
Pohoda sociální prostředí
Pohoda organizačního prostředí
Druhý pilíř – zdravé učení
Smysluplnost výuky