Úkol_1šk.did.cv
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Koncepční forma kurikula: Strategie 2030+
Úkol č. 1. V Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ se hovoří o Strategickém cíli 1:
Zaměřit vzdělávání více na získávání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní a osobní život.
Doporuč změny na úrovni ŠVP škol, tak aby docházelo k rozvoji kompetencí potřebných pro aktivní občanský,
profesní a osobní život.
• Samostatné práce
• Samostatné vypracování otázek např. k maturitě
• Více propojení učebnice x samostatné vypracování materiálů
• Zkusit si vypracovat nějakou aktivizační metodu- např. pracovní list
• Navýšit kompetenci aplikace i.v kanyly (stejně to praktické sestry “musí“ aplikovat)
• Další profesní uplatnění – pro příjímací zkoušky na VŠ, celoživotní vzdělávání
• Více finanční gramotnosti – samostatný předmět
• Komunikační schopnosti
• Propojení praxe s teorii
• Znalost kompetencí nlzp – vymezení toho co může dělat “Praktická sestra“
• Působení karierního poradenství ve škole
V rámci samostudia a domácí přípravy oponuj vybranou pasáž Strategie 2030+, která hovoří o změnách k podpoře
Strategického cíle 1.
Po přečtení dané pasáže, reaguji:
Souhlasím s:
-S tím, že doba se zrychluje neuvěřitelným způsobem, a proto souhlasím se změnami, které jsou zde uvedeny a
vedou k posílení klíčových kompetencí žáků, které jsou nezbytné pro úspěšný a plnohodnotný život v dnešním
dynamicky se měnícím světě.
-S tím, že je potřeba se přizpůsobit dané době (rychlost změn) a transformací vzděl. Prostředků, obsahů a metod.
- S nutností inovace, podpoře digitální gramotnosti (vzhledem k „rychlé a zdokonalující“ době)
!!Je ale nutné tyto všechny fakta promítly bez praxe, aby byla zajištěna podpora a implementace navržených
opatření na všech úrovních vzdělávacího systému.!!!
Nesouhlasím/oponuji s:
-Nedostatečně konkretizováno- „pouhé slova, žádné reálné plány“
-Prakticky proveditelné? Tím, že zde nejsou stanovené žádné cíle k dosažení,
- Velká část je věnována jen té technické stránce věci- zdokonolování digitálně atd…, ale již není nějak silněji
věnována pozornost na soc. a psy potřeby žáků- jednoduše mi tam chybí ta emocionální stránka věci
- zaměřováno převážně na potřeby aktuální, ale je to dlouhodobě udržitelné?
-Neindividuální pojetí – zaměřeno obecně na všechny žáky, ale nějak se zapomíná na to, že každý žák je individuální a
každý má svůj styl, schopnosti a hlavně tempo!
Odborné a klíčové kompetence
Projektová forma kurikula:
Úkol č. 2. Urči příslušné RVP a vypiš jeho základní strukturu.
„Praktická sestra „
RVP pro střední zdravotní odborné školy
Najdi dostupné ŠVP školy, s nimž budeš v dalších cvičeních pracovat. Vypiš jeho základní strukturu.