Úkol_1šk.did.cv
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Základní struktura = svýma slovama ne nazpaměť
„Co je Obsahem jednotlivým klíčovým slovem“
Základní struktura RVP “Praktická sestra“
1. Identifikační údaje
2. Profil absolventa (uplatnění – odborné a klíčové kompetence, zp. Ukončení)
3. Charakter. Švp (pojetí vzdělávání, organizace výuky)
4. Způsob hodnocení žáků
5. Vzdělávání se spec. Potřebami
6. Příjímací řízení
7. Způsob ukončení vzdělávání
8. Podmínky vzdělávání
9. Realizace bezpečnosti a ochrany
10. Učební plán
11. Učební osnovy
Realizační forma kurikula
Příprava učitele na vyučování.
Úkol č. 3. V slidu 8 zavěšeného ppt: Posuď ve dvou přípravách 2 učitelů způsob práce s cílem a cíli. Přikloň se k jednomu
způsobu (modelu) práce s cílem a argumentuj!
Přikláním se ke vstřícnému modelu
Argumentace:
• Žák se obrací k tomu, co ho zajímá
• Dojde si k cílu sám
• Větší motivace žáků
• Příjemnější forma učení pro žáka,
• Žák je ten, kdo rozhoduje, je svobodný a autonomní
• Rozhoduje se sám
• Rozvoj kritického myšlení
• Jde tu jen o toho žáka, učitel je zde druhořadý
• Cíl není, ale je záměr – cíl je dle daného žáka
• Individualita žáka!
• Žák je spolutvůrce
• Stanovují se reálná kritéria
Nicméně druhý model- zprostředkující model
• Jsou předem stanovené cíle
• Učitel se odpichuje od cílů
• Učitel je tedy prvořadý
• V praxi- učitel zkouší všechny žáky a zkouší co se naučili, ale neřeší indivudialitu , „měří stejným metrem“
Rezultátová forma kurikula
Úkol č. 4. Uveď několik metod zjišťování vzdělávacích výsledků žáka v kontextu vaší oborové aprobace.
Použij přiložený dokument v Moodle. Pedagogická diagnostika (učební text) (Jan Šťáva).
Metody ke zjišťování vzdělávacích výsledků u žáků v oboru:
1. Klinické zkoušky a dovednostní testy (praktické dovednosti, pp)
2. Simulované scénáře (pacientxstudent = simulovaná situace v nemocnici)
3. Průběžné hodnocení praxe (pozorování)
4. Průběžné testy a písemné zkoušky
5. ústní zkoušení
Speciální dg. Metody= metody zdr. Povahy, anamnéza,
Efektová forma kurikula
Úkol č. 5. Dle nabídky oborů RVP SOV uveď alespoň jedno povolání, které nachází obtížné uplaťnění na trhu práce.
Jaké obory RVP SOV by měly dle tvého uvážení nově vzniknout? Odpověď dle provázat dle oborové aprobace studenta.
https://www.edu.cz/rvp-ramcove-vzdelavaci-programy/ramcove-vzdelavaci-programy-stredniho-odborneho-
vzdelavani-rvp-sov/
• např. Obchodní akademie (trh je přesycen= zaměstnavatele chtějí praxi!!)
• nebo potom ve zdravotnictví: Zubní laborant, optik – jelikož optik stačí na celý „okres“ jeden a tak se může
stát, že není poptávka….
Mohlo by vzniknout v našem oboru s RVP SOV!:
• Sestra pro intenzivní péči
• Dětská sestra
• Praktická sestra pro geriatrii (stárnutí populace)
• Sestra dokumentační (množství a složitost dokumentů)
• „zdravotník“ pro duševní zdraví