Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Úkol 4 - etika

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.25 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Teorie (cca 20 min)

Volím hodnotu: Zdraví -> Důležitost spánku

Přijímání: video -> rizika spojené s nedostatkem spánku nebo kniha ,,Proč spíme,,

Reagování: vyzvání žáku, aby zhodnotili jejich spánkovou hygienu, aby si zjistili kolik průměrně hodin spí, jestli se cítí dostatečně odpočatě.

Hodnocení: Projekt- sledování kvality vlastního spánku po určitý čas -> spánkový deník, aplikace na hodinkách která sleduje kvalitu spánku během noci, nastavení večerky, atd..

Integrace hodnot: úvaha, diskuse > Co mi práce na projektu přinesla/vzala? Chci v tomto způsobu života pokračovat? Jak?

Zvnitřnění hodnot v charakteru: Žák již dlouhodobě zdokonaluje svou spánkovou hygienu, zjišťuje metody pro navození lepšího spánku, dodržuje předem stanovený režim.

  1. Z jakých složek se skládá hodnota sebe samého?

- Sebepoznání, sebehodnocení (složky kognitivní)

- Sebepřijetí, sebeúcta (Složky emocionální)

- Úsilí po seberealizaci (Složka konativní)

3) Vypište alespoň 4 projevy sebeúcty v životě člověka (nízká/vysoká, ne/stabilní)

- Nízká -> váhání u vyzkoušení nových věcí, stále hledá ujištění od druhých a je závislý na jejich mínění, výrazy studu a viny, vyhodnocuje sám sebe jako neschopného, sociální fobie, úzkostnost, deprese

- Vysoká -> rychle se vyrovnávají s neúspěchem, odolávají negativním zkušenostem, úspěšnost ve škole, vyšší sociální status, např. obarví si vlasy a hrdě je nosí

- Vysoká ale Nestabilní -> známky agresivity, zlosti, nepřátelskost, obviňování ostatních, vymýšlení omluv

Např. lidé s nízkou sebeúctou si raději zvolí konzervativní oblečení, aby na sebe nestrhli pozornost okolí.

4)Uveďte min 3 faktory, které ovlivňují vnímání vlastní hodnoty (sebeúcty)

- sebeúcta rodičů (věří si, citově stabilní)

- plná akceptace dítěte rodičem -> dává najevo lásku a zájem

- jasně definovaná pravidla chování a jejich dodržování

- respekt a svoboda v činnosti (prostor pro tvoření)

5) Dobrovolné – pro rychlejší studenty: Jaké chyby ve vztahu k žákům se může dopustit učitel, který prožívá osamělost nebo nemá dostatečnou sebeúctu? Min 2 projevy.

- Pro nízkou sebeúctu může být učitel nejistý z nesouhlasu žáku, a proto nedá např. prostor pro dotazy a převezme nad nimi kontrolu (nezjistí co je špatně, a proto nemůže s chybou pracovat)

- Učitel, co prožívá osamělost se může až nadměrně angažovat v situacích, které nejsou úplně vhodné a přebírat ostatní problémy na svou hlavu

II. Diskusní úkol k tématu hodnota člověka (20 min)

Je možné rozvíjet každého žáka? Představte si, že jste na praxi pozorovali následující případ. Jde o žáka 8. třídy ZŠ, který je ignorován učitelem (chová se k němu, jako by v jeho výuce ani nebyl, a ani žák se v jeho výuce nijak neprojevuje, nehlásí se, ani není učitelem vyvoláván, testy nepíše,a nebo jen odevzdá prázdný papír). Ignorován je i spolužáky (ti s ním nekomunikují, a ani k tomu od učitele nejsou vyzýváni, skupinových prací se neúčastní, a když jste se zeptali, proč tomu tak je, tak jste jen obdrželi odpověď, že ostatní žáci s ním pracovat nechtějí). U jiných učitelů ale žák při vyvolání odpovídá a reaguje, i když jsou jeho odpovědi často chybné.

Témata, do kterých materiál patří