Úkol 4 - etika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Co mohlo učitele vést k takovému chování?
- Mohou být vzájemné asympatie. Mohl např. žák něčím učitele v minulosti naštvat / urazit a učitel si to kompenzuje tímto způsobem. Učitel např. nechce ztrácet čas nad chybnými odpověďmi. Žák často nespolupracuje a to vede učitele k rezignaci. Učitel může vnímat odevzdávání prázdného papíru při testu jako provokaci a tím prohlubovat tento problém.
b) Co mohlo vést spolužáky k takovému jednání?
- Mohou mít respekt k učiteli a následovat jeho chování, mohou mít strach z následků po projevení nesouhlasu nad chováním učitele, žák může být sám o sobě problémový a nechtějí s ním kamarádit, můžou vnímat špatnou nebo žádnou spolupráci při skupinových projektech.
c) Je možné/třeba situaci řešit?
- Je potřebné tuto situaci řešit, protože dlouhodobě vzniká hustá atmosféra ve třídě, negativně to ovlivňuje psychický stav a prospěch žáka, negativně to ovlivňuje i ostatní protože ve škole nespolupracuje, negativní příklad pro ostatní žáky
d) Jaké kroky je třeba podniknout k nápravě situace?
- může se využít pomoc a spolupráce se školním psychologem, spolupráce s rodiči, seznámit žáky s možností anonymního sdělení do schránky důvěry v případě že mají problém s nějakým vyučujícím či jiným žákem, pořádání kontaktních hodin (komunikační kruh, kde každý žák může sdělit to, co je trápí), stanovení pravidel ve třídě, která mimo jiné zahrnují a spolupráci VŠECH ve skupině, zjistit jak žák spolupracuje s ostatními kantory a zvážit zda není chyba na straně učitele
