testove-otazky-k-predmetu-kpg-mev (1)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
1.Test nezávislosti chí-kvadrát -odmítáme nul.hyp. na hladině významnosti 0,01
2.Charakteristik KVANTI VÝZKUMU nepatří! -Více realit, jedinečnost
3.vztah mezi HMOTNOSTÍ ŽÁKA a jeho pořadím v běhu na 400m, jaká metoda: -pomocí SPEARMENOVA KOEF.KOR
4.SPRÁVNÉ TVRZENÍ-v intervalu od plus 2 sigma do -2 sigma…95% A – v intervalu od plus sigma do -sigma… 68%
5.Autorem:THORNDIKE
6. Charakter. KVALI vyzkumu NEPATří: - číslo a vysvětlení jevu
7.Závislost je znázorněná body v grafu-Statistická nezávislost
8.-TABULKA: Ve sloupcích matice….příslušným faktorem A – faktorové náboje…..a neinterpretují se
9. TABULKA distribuční funkce: - 84,13%
10.V pedagogickém výzkumu…českého jazyka: - INDIKÁTORU
11.Nesprávné znění hypotézy: -používání názorných…motivuje, A – ředitel školy vyváří její image
12. Pomocí t-testu….. Jaký závěr…ve skupině A a B můžeme učinit?
-mezi průměrnými….. A a B, …NENí statisticky v. rozdíl 1%
-…………..A a B….. JE 5%
13. Určete, jaká závislost je znázorněna…..
-Lineární statist. nepřímá
14. Jaké závěry můžeme…krabicového grafu: - Průměrná hodnota ve skupině A je VĚTŠÍ než skupině B, rozptyl ve skupině A JE MENŠÍ než ve skupině B
-
Vyberte jednu nebo více možností
Auto ze shluku 3 jsou nejlevnější (proměnná PRICE)
Auta ze shluku 1 mají největší dojezd (proměnná MILEAGE)
Auta ze shluku 2 mají největší zrychlení (proměnná ACELERATION)
-
Nazákladěvypočítanéhodnotytestovéhokritériatakritickéhodnoty(nahladiněvýznamnosti0,01 formulujte závěr)
= nemůžeme odmítnout nulovou hypotézu na hladině významnosti 0,01
-
Mezi základní fáze vědeckého výzkumu NEPATŘÍ!
Charakteristika výzkumného vzorku
Výpočet reliability výzkumného nástroje
-
Skupině žáků byl zadán didaktický test z informatiky, ve kterém bylo možno získat od 0 do25 bodů. Ve skupině bylo 15 chlapců a 15 dívek.
=U-test,T-test
-
Pro didaktický test s malým počtem úloh (např.10) platí:
Reliabilitu určuje např.pomocí Kuderova-Richardsonová vzorce
Je třeba dosáhnout reliability aspoň 0,60
Reliabilitu určujme např.pomocí metody půlení testu
15. Na základě vypočítané hodnoty…. Formulujte závěr
-nemůžeme odmítnout nulovou….vyznamnosti 0,01
Vyberte pravdivé tvrzení o citlivosti úloh v didaktickém testu.
Vysoká citlivost má úlohu….
Nejjednodušším ukazatelem citlivosti je koeficient ULI
Citlivost se vyjadřuje koeficientem, která má rozsah od -1 do +1
Pozitivní sociometrický status (status volby) patří mezi:
=individuální sociometrické indexy
-
Označte správné tvrzení.Můžete označit i vice odpovědi.
Konstruktovou validitu můžeme určit např. pomocí faktorové analýzy
Spolehlivost a přesnost měřeni můžeme vypočítat
-
Ve výzkumu týkající se obezity žáka je určování hmotnost žáka
=poměrová