Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Politická reklama

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (17.31 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Politická reklama

  • Trumpovy spoty – Biden a radikální levice, nezvládá to, útok na leaderovské schopnosti, pracuje se strachem

  • Bidenovy spoty – naráží na současnou situaci (black lives matter) – snaha sjednotit Ameriku, což Trump nedělá, snaží se ve svůj prospěch využít pandemii

Definice

  • Reklama = placené sdělení organizace v médiích (USA)

  • Politická reklama: nákup a užívání reklamního prostoru v obchodních cenách za účelem přenosu politických sdělení směrem k masovému publiku (televize, billboardy, rádio) - USA

  • Kontrolované sdělení, propagace politických zájmů (EVROPA A ČR)

  • V USA často do minuty – krátké, výstižné, drahé

Vývoj politické reklamy

  • Před televizí používali pamflety, plakáty, psali i volební písně

  • Reklama v TV = spot, v USA nejběžnější, jsou placené

  • Digitální reklama – online cílení (soc. sítě) – personalizované

  • První televizní reklama použita pro prezidentskou kandidaturu Eisenhowera z roku 1952 (obrací se na průměrného Američana)

  • Od této doby užití spotů narůstá od kampaně ke kampani, stupňuje se jejich četnost a cena

Jak má vypadat správná reklama

  • Účinná reklama je založena na detailním průzkumu trhu: motivace, tužeb a hodnot voličů – hodnotový výzkum

  • Nejefektivnější jsou spoty o délce 30–60 s, pak voliči vypnou TV -> pak jsou spoty zaměřené na image, ne na obsahu

  • Reklama, která se snaží informovat není tak efektivní jako ta, která rozeznívá v divákovi pocit, který už má v sobě (nespokojenost, strach)

  • Využití mýtů a symbolů

  • Legendární spoty – Lyndon Johnson „Daisy“ nebo Reaganův „Russian bear“

  • Zaměřuje se na známá témata, aby byla relevantní

  • Jednoduché = každý jí musí rozumět

  • Nesmí postrádat důvěryhodnost, jinak to volič odmítá

Funkce reklamy

  1. Informovat – racionální výběr voliče je založen na informacích

  2. Dva zdroje informací – žurnalistika a reklama

  3. Přesvědčovat – pomocí reklamy může být zajištěna značce jedinečnost

Typy reklamy

  1. Obhajující

  2. Resonanční

  3. Srovnávací

  4. Negativní (útočné/agresivní)

Typologie

  1. „Talking head“ spots – mluví tam prezident

  2. Negativní

  3. Koncepční

  4. Osobní svědectví (man-in-the-street) – lidé v ulici říkají svůj názor

  5. Neutrální reportérský formát (odborníci se snaží neutrálně podpořit, neutralita je ale zdánlivá)

Negativita

  • Trendem v politické reklamy

  • Musí být součástí kampaně, která nabízí pozitivní sdělení

  • Mají schopnost upoutat více zájmu, vyvolají větší zpětnou vazbu a mají větší dopad

  • Na druhou stranu mohou odpoutávat voliče od politiky

  • Negativní kampaň se snaží zpochybnit program protikandidáta v očích voličů, hledá negativní stránky soupeře

  • Negativní spoty – „Daisy“, narůst používání negativní reklamy od 80. let

  • Negativní kampaň je nezbytnou součástí celé volební strategie

  • Lidé s negativní reklamou nesouhlasí, ale získávají z ní dost informací, vnímají negativní kampaň přijatelněji když cílí na program, ne na tu osobu

Témata, do kterých materiál patří