Politická reklama
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Politická reklama
Trumpovy spoty – Biden a radikální levice, nezvládá to, útok na leaderovské schopnosti, pracuje se strachem
Bidenovy spoty – naráží na současnou situaci (black lives matter) – snaha sjednotit Ameriku, což Trump nedělá, snaží se ve svůj prospěch využít pandemii
Definice
Reklama = placené sdělení organizace v médiích (USA)
Politická reklama: nákup a užívání reklamního prostoru v obchodních cenách za účelem přenosu politických sdělení směrem k masovému publiku (televize, billboardy, rádio) - USA
Kontrolované sdělení, propagace politických zájmů (EVROPA A ČR)
V USA často do minuty – krátké, výstižné, drahé
Vývoj politické reklamy
Před televizí používali pamflety, plakáty, psali i volební písně
Reklama v TV = spot, v USA nejběžnější, jsou placené
Digitální reklama – online cílení (soc. sítě) – personalizované
První televizní reklama použita pro prezidentskou kandidaturu Eisenhowera z roku 1952 (obrací se na průměrného Američana)
Od této doby užití spotů narůstá od kampaně ke kampani, stupňuje se jejich četnost a cena
Jak má vypadat správná reklama
Účinná reklama je založena na detailním průzkumu trhu: motivace, tužeb a hodnot voličů – hodnotový výzkum
Nejefektivnější jsou spoty o délce 30–60 s, pak voliči vypnou TV -> pak jsou spoty zaměřené na image, ne na obsahu
Reklama, která se snaží informovat není tak efektivní jako ta, která rozeznívá v divákovi pocit, který už má v sobě (nespokojenost, strach)
Využití mýtů a symbolů
Legendární spoty – Lyndon Johnson „Daisy“ nebo Reaganův „Russian bear“
Zaměřuje se na známá témata, aby byla relevantní
Jednoduché = každý jí musí rozumět
Nesmí postrádat důvěryhodnost, jinak to volič odmítá
Funkce reklamy
Informovat – racionální výběr voliče je založen na informacích
Dva zdroje informací – žurnalistika a reklama
Přesvědčovat – pomocí reklamy může být zajištěna značce jedinečnost
Typy reklamy
Obhajující
Resonanční
Srovnávací
Negativní (útočné/agresivní)
Typologie
„Talking head“ spots – mluví tam prezident
Negativní
Koncepční
Osobní svědectví (man-in-the-street) – lidé v ulici říkají svůj názor
Neutrální reportérský formát (odborníci se snaží neutrálně podpořit, neutralita je ale zdánlivá)
Negativita
Trendem v politické reklamy
Musí být součástí kampaně, která nabízí pozitivní sdělení
Mají schopnost upoutat více zájmu, vyvolají větší zpětnou vazbu a mají větší dopad
Na druhou stranu mohou odpoutávat voliče od politiky
Negativní kampaň se snaží zpochybnit program protikandidáta v očích voličů, hledá negativní stránky soupeře
Negativní spoty – „Daisy“, narůst používání negativní reklamy od 80. let
Negativní kampaň je nezbytnou součástí celé volební strategie
Lidé s negativní reklamou nesouhlasí, ale získávají z ní dost informací, vnímají negativní kampaň přijatelněji když cílí na program, ne na tu osobu