Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




33343_3MA553_prednaska4_5_2015

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.31 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

3MA553

29

KONSTRUKCE DIAGRAMU

• Určení hlavního námětu  (cíl, aktivita)
• Identifikace všech možných rizik 

spojených s realizací aktivity

• Expertní odhad velikosti rizik
• Stanovení protiopatření

3MA553

30

ROZHODOVACÍ DIAGRAM

3MA553

31

zvýšení

výroby

nedostatek

uživatelů

nedostatek

zdrojů

nedostatek

distributorů

rozšířit

zdroje

vyhledat

nové

motivovat

stávající

zvýšit

propagaci

najít

nové trhy

CÍL

RIZIKO

PROTIOPATŘENÍ

MATICOVÝ DIAGRAM

• Znázorňuje a spojuje různé dimenze 

problému vymezením vzájemných 
vztahů a jejich intenzity

• matice znaků  +  matice vztahů 

3MA553

32

TVARY MATICOVÝCH DIAGRAMŮ

• Diagram typu STŘECHA
• Diagram typu L
• Diagram typu T
• Diagram typu Y
• Diagram typu X

3MA553

33

KONSTRUKCE DIAGRAMU

• Určení dimenzí
• Spojení dimenzí pomocí matic vztahů
• Stanovení intenzity vztahů

– graficky, číselně

• Analýza diagramu
• Náměty na řešení

3MA553

34

DIAGRAM TYPU 

STŘECHA

• Používá se při existenci 

jedné dimenze (skupiny 
znaků) a to tehdy 
chceme-li zjistit 
vzájemné vztahy mezi 
jednotlivými znaky.

3MA553

35

DIAGRAM TYPU L

• Uspořádání dvou 

dimenzí (2 matice 
znaků) a vztahů mezi 
jednotlivými znaky.

• V praxi - nejčastěji

3MA553

36

PRO USPOŘÁDÁNÍ 3 DIMENZÍ JE MOŽNO POUŽÍT 

DVA TYPY DIAGRAMŮ:

(zobrazuje souvislost mezi 2 
dimenzemi)

(v 1 diagramu jsou 
bilaterální vztahy mezi 3 
dimenzemi)

3MA553

37

Diagram typu X

• Používá se pro 

uspořádání 4 dimenzí 
tématu a to vždy po 
dvou.

3MA553

38

ANALÝZA MATICOVÝCH DAT

• Slouží k odhalení skrytých vztahů v maticových 

diagramech a zkoumání dat o vícenásobných 
proměnných

• metody vícerozměrné statistické analýzy

– faktorová, shluková, diskriminační analýza

• Jednoduché grafické techniky

– bodový diagram, glyf

3MA553

39

Cvičení 

A. Stanovte očekávané kompetence studenta 3LS

• schopnosti, dovednosti, osobní vlastnosti

B. Stanovte, co z nich jako jednotlivci plníte
C. Pomocí maticového diagramu Y určete, v 

jakých kompetencích máte příležitosti ke 
zlepšení

3MA553

40

3MA553

Maticový diagram typu Y

41

SÍŤOVÝ DIAGRAM

• Uspořádá činnosti složitých procesů do 

Témata, do kterých materiál patří