Evropska_ekonomicka_integrace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
finančního roku/předchozích finančních let. Jinými slovy, pokud je schválen
například tříletý infrastrukturní projekt s celkovým rozpočtem 200 miliónů eur,
potom v roce, v němţ projekt začíná (řekněme rok 2000), se do rozpočtu zanese
200 miliónů € jako příděl na závazky. V prvním roce bylo investováno jen
50 miliónů €, ve druhém 100 a ve třetím opět 50 miliónů €. Proto ve formě přídělů
na platby, které jsou evidovány odděleně od přídělů na závazky, vstoupí v roce
2000 do rozpočtu 50 miliónů €, v roce 2001 potom 100 miliónů € a konečně
ve třetím roce realizace projektu částka 50 miliónů €. Příděl na závazky je
v podstatě slibem, ţe peníze budou na projekt vyplaceny. Příděl na platby
označuje skutečný tok peněz, realizaci slibu.
Finanční perspektivy byly zavedeny kvůli větší rozpočtové disciplíně.
Finanční perspektiva specifikuje pro kaţdý rok a pro kaţdou výdajovou kapitolu
(hlavu) a její oddíl příděly na závazky. Souhrnné výdaje kaţdého roku jsou
zaznamenány také ve formě přídělů na platby.
Finanční rámec z Berlína pro EU21, období 2000–2006
Příděly na závazky
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
Hlava 1: Zemědělství
40 920 42 800 43 900 43 770 42 760 41 930 41 660
Společná zemědělská politika
36 620 38 840 39 570 39 430 38 410 37 570 37 290