09 PILOTY realizace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
VELKOPRŮMĚROVÉ PILOTY
REALIZACE
Prováděcí normy
• ČSN EN 1536 Provádění speciálních geotechnických prací – Vrtané
piloty. Praha: ÚNMZ, březen 2011
• ČSN EN 1997-1 Eurokód 7: Navrhování geotechnických konstrukcí –
Část 1: Obecná pravidla. Praha: ČNI, září 2006
• ČSN EN 1997-1 ZMĚNA A1 Eurokód 7: Navrhování geotechnických
konstrukcí – Část 1: Obecná pravidla. Praha: ÚNMZ, červen 2014
Návrhové normy
Původní normy
• ČSN 73 1002 Pilotové základy. Praha: Vydavatelství ÚNM, březen 1967
• ČSN 73 1004 Velkoprůměrové piloty. Praha: Vydavatelství ÚNM, květen
1981
• problém se zatlačením armokošů do piloty
CFA piloty
dálnice S8, Polsko
řešení
• tuhé armokoše
• větší krytí
• zúžení spodní části armokoše
• problém přerušené betonáže
• použití v nehodných základových poměrech
• nemožnost hluchého vrtání
• omezená délka pilot
CFA piloty
• problém nedopažení vrtů
Klasicky vrtané piloty
dálnice D1, úsek Jablonov-Jánovce,
Slovensko
konsekvence
• menší průměr piloty
• menší krytí
• nepažený vrt
Klasicky vrtané piloty
dálnice D1, úsek Jablonov-Jánovce,
Slovensko
problém:
• menší průměr pilot
• menší krytí
• možnost znehodnocení vrtu čerstvého
betonu
• armokoš opřený o dno vrtu
• jednoplášťové a dvouplášťové pažnice
Klasicky vrtané piloty
Bauer
• nedodržení technologických zásad
Klasicky vrtané piloty
dálnice D1, úsek Jablonov-Jánovce,
Slovensko
minimální vzdálenost pilot
• 1,5 násobek Ø piloty
• Ø piloty + 0,5 m
řešení:
• realizace pilot na přeskáčku
(v jakýchkoliv geologických
podmínkách)
• problém vytrnovaní výztuže
Klasicky vrtané piloty
dálnice D1, úsek Jablonov-Jánovce,
Slovensko
řešení:
• odbourání hlavy piloty v potřebné
délce a nastykovaní nové výztuže
• zatěžovací zkoušky
Klasicky vrtané piloty
dálnice D1, úsek Hladké Životice, ČR
řešení:
• instrumentace dříku piloty tenzometry
• Instrumentace paty piloty tlakovou
poduškou
• separace hlavy v úrovni hluchého