Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




05_opakovani_iteratory_ADT

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (473.49 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Iterátory – for – lineární vázaný seznam

struct Tstack {

struct TStackNode *iTop;

}
struct TStackNode {

struct TStackNode *iNext;

TStackElement iValue;

}
struct TStackIterator {

const struct TStack *iStack;

struct TStackNode *iActual;

}
iterátor = iterátor_begin ( )

//vytvoří nový objekt

iterátor_valid ( iterátor )

//došli jsme na konec?

iterátor_next ( iterátor )

//přejdi na další

iterátor_aktuální_hodnota ( iterátor )

//vrátí aktuální hodnotu

Iterátory - while

while ( není_prázdný ( seznam->další_prvek ) )
{

vypiš ( získej_další_prvek ( seznam ) );

}

Iterátory - foreach

foreach ( aktuální_hodnota in seznam )
{

vypiš (aktuální_hodnota );

}

Abstraktní datové typy

• Typ dat

• Definované chování

• Nezávislost na implementaci

• Možnost uložit různé typy dat

• Zapouzdření (často struct)

• Práce s ADT

• Programátorská/autorská

• Uživatelská

• Např. množina:

• Realizace

• Pole

• Lineární seznam

• Strom

• Vždy obsahuje funkce pro:

• Vložení prvku

• Vybrání prvku

• …a  další

ADT – obecné funkce

• compare – porovnání zda jsou proměnné stejné
• print, show – výstup v „lidské“ formě
• create – vytvoření nové proměnné
• initialize – nastavení (nově vytvořené) proměnné do 

základního stavu

• copy – zkopírování dat z jedné proměnné do druhé
• clone – vytvoří novou proměnnou (create) a 

inicializuje ji daty z jiné (copy)

• free, destroy – korektní ukončení proměnné 
• empty – zjistí, zda jsou data
• size – velikost, počet prvků

ADT – přehled

• zásobník
• fronta (prioritní, obousměrná)
• seznam
• množina / multimnožina
• asociativní pole
• strom
• hašovací tabulka
• řetězec

Zásobník (Stack)

• LIFO – Last In First Out
• push – vložení prvku
• pop – vybrání posledního vloženého prvku (nemusí 

být vrácen ale pouze zrušen)

• peek/top – zpřístupnění posledního vloženého 

prvku bez jeho vyjmutí

Témata, do kterých materiál patří