Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3. Marketing

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (33 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

3. MARKETING

Marketing- vychází ze slova market = trh

- podstata marketingu:

- proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb a přání zákazníka - je to podnikatelská koncepce, která usiluje o nalezení rovnováhy mezi zájmy zákazníka a zájmy podniku - způsob myšlení orientovaný na požadavky odbytu - význam marketingu:- je uplatňován v zemích s rozvinutým tržním hospodářstvím - rozšiřování trhů a shromažďování výroby umožní pokles nákladů na jednotku výroby - napomáhá ke zvyšování kvality podnikatelských rozhodnutí (snižování podnikatelského rizika je přínosem pro podnikatele) - marketingové činnosti vyvolají vyšší poptávku a ta přináší vyšší zaměstnanostZákladní podnikatelské koncepce1. výrobní – 1900 - 1920 – předpokladem je, že zákazník preferuje výrobky levné a snadno dostupné – cílem podnikatele je zisk s využitím techniky, technologie a lepší organizace práce – typická je hromadná pásová výroba – představitelé: Tomáš Baťa (zavedl podnikové spoření) a Henry Ford (zavedl běžící pás, stabilizace dělníků, snižování nákladů)2. výrobková – 1920 - 1940 – zákazník dává přednost výrobkům nejvyšší kvality – výrobce nevnímá dění na trhu a přání zákazníka (problémy s odbytem) – konkurence má výrobky stejně kvalitní i levnější3. prodejní – 1940 - 1950 – co výrobce vyrobil, to chce prodat – zákazník je přesvědčován ke koupi reklamou4. marketingová – 1950 - 1970 – výrobce musí prodávat výrobek, který zákazník chce – snahou je získat zákazníky nové a udržet si stávající – orientuje se na cílový trh, který představuje skupina určitých zákazníků5. sociálně marketingová – od roku 1970 – snaží se sladit potřeby a zájmy zákazníků s dlouhodobými sociálními a etickými zájmy společnosti (chránit životní prostředí, neplýtvat zdroji)

Marketingový výzkum- poskytuje informace o trhu, konkurenci, zákaznících, výrobcích i cenách - jejich získání je předpokladem pro správné rozhodnutí a tím i minimalizaci podnikatelského rizika - fáze marketingového výzkumu:1. definování problému - určit problém - určit potřebné informace - stanovit příčiny vzniku problému2. plán výzkumu - předběžným výzkumem shromáždit informace o problému (např. studiem odborné literatury, konzultacemi s odborníky, analýzou obdobných situací, které vznikly v minulosti) - segmentační výzkum je zaměřen na cílovou skupinu zákazníků (u skupin se studuje věk, pohlaví, vzdělání...)3. sběr informací (zjišťování údajů)a) sekundární údaje – informace zjištěné a zpracované dříve pro jiný účelb) primární – informace získané výzkumem v terénu - dalším zdrojem mohou být zákazníci, firmy a konkurence- metody marketingového výzkumu:a) pozorování – je to sledování chování a jednání zákazníků (např. zájem o konkurenční značku výrobku)b) průzkum – zjištění motivů, názorů a preferencí zákazníka prostřednictvím pohovoru nebo písemného dotazníkuc) experiment – je využíván v laboratorních podmínkách i v terénu, sledování zákazníků při změně podmínek (např. jiná cena nebo přemístění zboží)

Témata, do kterých materiál patří