Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3. Marketing

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (33 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- změna ceny může nastat:a) chováním konkurenceb) zvýšením výrobní kapacity – zvýšení výroby a odbytu (snížení ceny za jednotku produkce)c) snížením tržního podílu firmy – snížení ceny výrobkůd) zvýšením nákladů – zvýšení cenye) poptávka převyšuje nabídku – cena výrobku se zvýší

3. propagace- reklama – placená forma neosobní komunikace - smyslem je upoutat a získat zákazníka, zvýšit spotřebu produktů - poskytuje údaje o výrobcích a službách zákazníkům - zaměřuje se na různé cílové skupiny- funkce reklamy:a) informativní (popis nového výrobku, slevy)b) přesvědčovací (vyvolat zájem kupujícího)c) připomínací (informace o místě prodeje)- cíle reklamy:- tvorba silné značky, zvýšení poptávky (tržeb z prodeje) - vytváření pozitivní image, motivace vlastních pracovníků - zvýšení možnosti distribuce (více obchodů více prodá)- výběr médií:a) televize – nejsledovanější (nákladná), vizuálně popisuje výrobekb) rozhlas – velký výběr rozhlasových stanic, reklama je levná, častěji se opakujec) tisk : noviny – černobílé provedení, výhodou je široký rozsah, ale nekvalitní papír časopisy – kvalitní papír, čteme je pozorněji, rozlišujeme čtení pro volný čas - podpora prodeje: - podporou sledujeme několik cílů:a) zvýšení prodeje – plné využití výrobní kapacity vede ke snižování nákladů na jednotkub) stimulování zákazníka k zakoupení většího množství výrobků – např. z důvodů výprodeje, pomáhá vyprazdňovat sklady před příchodem nového výrobku na trhc) stimulování zákazníka k vyzkoušení výrobku – např. bezplatné rozdání jeho vzorkůd) stimulování opětného nákupu – např. formou kupónů, které jsou slosovatelnée) stimulování zákazníků citlivých na cenu výrobků – např. levnější letenky sociálně slabšímf) snížení cykličnosti v prodeji – např. lednové výprodeje za nižší ceny- nástroje podpory prodeje:a) vzorky – nabízení doma, prostřednictvím poštyb) kupóny – poukázka při nákupu umožní získat nějakou výhodu (např. slevu)c) cenové stimuly – např. v jednom balení jsou troje ponožky za cenu dvoud) prémie – stimuluje prodej zvýšením jeho ústřižků, na adresu firmy získáte dáreke) vystavení zboží – je delší dobu na očích u pokladenf) soutěže a loterie – probíhají v obchodních domech, zákazník odpoví na otázky a získá dárekg) věrnostní prémie – je to forma peněžité nebo nepeněžité odměny, kterou získá klient - publicita – vztah k veřejnosti, hlavním úkolem je vytvářet příznivé představy o firmě - její program je uskutečňován pomocí médií, publicitu zajišťuje specializovaná firma- nástroje publicity:- vysílání ve zprávách - uvedení na stránkách tisku - velké firmy mají tiskového mluvčího, na tiskových konferencích informují sdělovací prostředky o situaci ve firmě - vydávání tiskových materiálů o firmě, které informují o aktivitách firmy4. distribuce – komu a kde budou výrobky prodávat - jakým způsobem lze zajistit, aby výrobek byl nabízen na správném místě - zboží se dostává k zákazníkovi prostřednictvím tzv. prodejních cest:a) přímé – výrobce > zákazníkb) nepřímé – výrobce > velkoobchod > maloobchod > zákazník - maloobchod – prodává zboží přímo konečnému spotřebiteli – s maloobchodem souvisí i poskytování služeb – do maloobchodního mixu řadíme: umístění prodejny, dispoziční řešení a vzhled prodejny, personál prodejny, cenovou hladinu, prodávaný sortiment, rozsah služeb- typy maloobchodů:- specializované prodejny u nepotravinářského zboží - prodejny se zbožím denní spotřeby (potraviny, drogerie, noviny) - supermarkety (samoobsluhy, spojují se do obchodních řetězců) - hypermarkety (obrovské samoobsluhy) - obchodní domy (široký sortiment) - diskontní prodejny (nejběžnější a nejprodávanější zboží za nejnižší ceny, prodej z palet) - katalogové prodejny

Témata, do kterých materiál patří