Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




3. Marketing

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (33 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Marketingový mix- představuje nástroje marketingu a patří sem: výrobek, cena, propagace, distribuce + lidé1. výrobek – hmotný statek, služba nebo myšlenka, která se stává předmětem směny na trhu a slouží k uspokojování lidských potřeb a přání - komplexní (totální) výrobek – je to souhrn všech fyzických a psychických vlastností výrobku (obal, design, značka, kvalita, instalace, záruka, leasing)- vývoj výrobku: - výběr námětu - podnikatelská analýza - rozvoj výrobku - testování na trhu - komercializace - životní cyklus výrobku – doba, po kterou je výrobek na trhua) uvedení výrobku na trh- kupující mají o něj zájem (tzv. novátoři) - proniknutí na trh je formou nižší zaváděcí ceny - snahou je získat vysoký počet zákazníků a v budoucnu i objem prodejeb) fáze růstu- vyšší informovanost zákazníků (tzv. osvojitelé) - prodej roste, výrobní náklady na jednotku produkce klesají, podnik dosahuje zisku - zajímá se o nové možnosti distribuce a prodeje, rozšiřují se modifikace výrobku

c) zralost výrobku- trvá déle než fáze růstu, většina zákazníků o výrobku ví, poptávka je nejvyšší, po dosažení vrcholu prodej klesá - náklady jsou na nejnižší úrovni a zisk je nejvyšší - konkurence intenzivní, reklama zdůrazňuje vlastnosti výrobku oproti konkurencid) fáze úpadku- snižuje se poptávka, klesá prodej, zákazníci jsou tzv. opozdilci, cena se snižuje - podnikový management se rozhoduje, kdy je čas stáhnout výrobek z trhu, výrobu ukončit a nahradit novým výrobkem- odchylky v životním cyklu výrobku: když je výrobek ve fázi úpadku, může se firma rozhodnout o pokus zvýšení prodeje s použitím reklamy (styl, móda, výstřelky)2. cena – peněžní úhrada zaplacená na trhu za prodávaný výrobek nebo poskytnutou službu

- z pohledu podniku je nejpružnější ze 4 částí marketingového mixu - přináší podniku tržby z prodeje- metody stanovení ceny – volba metody závisí na zaměření podniku, krátkodobých a dlouhodobých cílech, fázích životního cyklu výrobku

a) metoda nákladově orientovaná- podnik si stanoví průměrnou míru zisku (přirážku), kterou připočte k nákladům - výhoda: - firma dosáhne zisku u každého vyráběného produktu - při snížení vlastních nákladů může prodejní cenu snížit, a tak získat konkurenční převahu - nevýhoda: - neodráží reálnou situaci na trhu (např. sezóna u některých výrobků nebo životní cyklus výrobku), tzn. skutečnost, jakou částku jsou zákazníci ochotni za výrobek zaplatitb) metoda orientovaná na konkurenci- podnik stanovuje ceny vyšší nebo nižší, většinou stejné jako konkurence - firma se snaží udržet se na trhu- výhoda: - její jednoduchost- nevýhoda: - nepřihlíží ke skutečným nákladůmc) metoda podle vnímání hodnoty zákazníkem- vychází se z toho, jakou hodnotu má výrobek nebo služba pro zákazníka - zákazník sám zvažuje, co všechno v ceně zaplatí (např. funkční užitek, životnost, spolehlivost výrobku, dostupnost)d) metoda orientovaná na poptávku- vychází z teorie nabídky a poptávky (jestliže nabídka roste, poptávka klesá) - míru závislosti změny poptávaného množství na změně ceny nazýváme cenová elasticita poptávky (pružnost poptávky) a závisí na tom:- zda se jedná o zboží nezbytné nebo luxusní - ovlivní ji přítomnost konkurence - struktura výdajů domácnosti - použití výrobků a ceny substitutů

Témata, do kterých materiál patří