Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Komunikace - Německo, Francie, Velká Británie

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (15.72 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Německo

Typickými znaky chování Němců, jsou věcná orientace, pozitivní hodnocení a využívání struktur a pravidel, plánování času a slabý komunikační kontext.

Pro vzájemnou spolupráci jsou pro Němce rozhodující věcné záležitosti, o kterých se jedná, pracovní role a odborná způsobilost zúčastněných. Ze stavu, v jakém se věc nachází a jak velký je na ni kladen důraz, vychází motivace ke společnému výkonu. V pracovních rozhovorech se oceňuje věcné chování, jde se rovnou věci a zůstává se u tématu. Toto je považováno za symbol profesionality

V kontrastu k ostatním kulturám se v Německu důsledně dodržují pravidla a jejich porušování není společensky přijatelné. Respektive jen výjimečně. Němci též milují struktury. Důvodem je jejich potřeba jasné a spolehlivé orientace, potřeba mít situaci pod kontrolou, minimalizovat riziko a vylučovat možné poruchy a zdroje chyb. Často regulují Němci pomocí smluv i oblast formálních mezilidských vztahů. Soužití v mezilidských oblastech se též řídí jasnými a srozumitelnými pravidly.

Němci se řídí pravidly, že člověk se musí soustředit na zásadní otázky a neodvádět svou

pozornost jinam. Adekvátním prostředkem pro efektivní využívání času je přesné a dlouhodobé plánování a precizní dodržování těchto plánů. Pracovní, často i soukromé termíny a časové harmonogramy jsou závazné. Obecně (pro jiné kultury) působí dojmem, že jsou posedlí dlouhodobým plánováním a dodržováním termínů. Časová spolehlivost je pro budování důvěry a pozitivního image, jako jsou zainteresovanost, profesionalita a spolehlivost, nejdůležitější proměnnou.

Němci mají komunikační styl založen na vysoké míře přímosti a explicitnosti. Co si myslí, řeknou a co řeknou, to si také myslí. Záleží především na obsahu řečeného. Proto se mohou mnohdy zdát nediplomatičtí. Nemyslí na možné pocity přítomných. Nenechávají prostor interpretaci. Díky tomuto komunikačnímu stylu však působí často konfliktně. Existuje-li problém k řešení, jsou Němci přesvědčeni o tom, že k odstranění chyb lze dojít pouze jasnou analýzou problému a rozebráním slabých míst.

Francie

Hlavními rysy francouzské kultury jsou silný komunikační kontext, orientace na osobu, orientace na rozpor a globální, strategické myšlení.

Silný komunikační kontext je významným standardem i české kultury, na rozdíl od francouzské je však diametrálně jiný. Zatímco Češi si kontextově sdělují určitý doplněk, Francouzi takto sdělují daleko více informací a obsáhlejší poselství, z nichž platí jen část. Čím důležitější je obsah sdělení, tím spíše má přednost ústní komunikace. Nechat si opatřit informace třetí osobou, je veskrze běžnou, akceptovanou a úspěšnou záležitostí.

Význam vzájemných neformálních závazků v rozšířené síti vztahů, do které je zapojen každý, kdo chce něčeho dosáhnout je charakteristický pro orientaci na osobu. Nejprve musí být navázán kontakt, spojenectví (k čemuž ve Francii slouží například vzájemné polibky na tvář). To je základ úspěšné spolupráce. Splnit určité úkoly je až sekundární. Racionalita orientovaná na osobu je primárně zaměřena na sociální svět.

Témata, do kterých materiál patří