Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Rétorika - výpisky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (110.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Rétorika a společenský styk

  1. PŘEDNÁŠKA

  • Dýchání – nedostatek vzduchu -> polykání koncovek, nekvalitní výslovnost

  • Rozmach – 60. léta - Amerika

  • Aristoteles – Ethos (věrohodnost), Pathos (schopnost působit na lidi), Logos (moudrost, schopnost vest posluchače problémem)

  • Projevy – politický, společenský, pracovní, soudní, náboženský, didaktický

  • Klasická rétorika: příprava material -> styl vystoupení -> organizace přednášky -> zapamatování -> přednes

  • Organizace přednášky: představení se -> představení tématu -> vlastní sdělení -> shrnutí -> poděkování, rozloučení, diskuze

  • Přednes – okrasy: řečnické otázky, metafory, gradace, eufemismy

    - psychopřestávky – pozornost klesá po 10 minutách – zaváhání

  • Styl vystoupení – záleží na posluchačích, množství posluchačů, příležitosti, při které vystupujeme, prostorech, kde se přednáší

  • Nejčastější chyby řečníků: nestrukturovaný projev, mnoho informací, monotónní projev, chudý jazyk, rychlá mluva

  1. PŘEDNÁŠKA

  • Důležitost prezentace pro manažery: potřeba zaujmout, silná konkurence, soutěživost

  • Mimika, gesta (zdůrazňovací – celá dlaň, agresivní – člověk se zvětšuje)

  • Základní pravidlo: KISS = Keep It Short and Simple

  • Typy prezentací: informativní a přesvědčovací

  • Vyladění s publikem: oční kontakt, dostatek podnětů, postoj, změny rytmu prezentace

  • Nejčastější chyby: otáčení se k publiku zády, zakrývání textu tělem, drmolení do projektoru, ukazování na plochu, kde není jasné, co ukazujeme

  1. PŘEDNÁŠKA

  • Společenský styk = interakce dvou či vice osob ve společnosti, který je pojímán v nejšiřším měřítku

  • Společenské chování = schopnost reagovat na nejrůznější situace ve společnosti

  • Kroky v obchodním styku: pozdrav (mladší zdraví staršího) -> podání rukou (pravicí s pohledem do očí, osoba starší podává osobě mladší) -> dárky (ne osobního charakteru) -> oslovování (nejvyšším dosaženým titulem či funkcí) -> tykání (nabízí starší) X vykání

  • Představování – os. mladší je představována os. starší

  • Vizitky – předáváme do ruky, ne lesklá, tématická k oboru, čím vyšší pozice ve firmě, tím méně informací na vizitce

  1. PŘEDNÁŠKA

  • Etiketa telefonního styku – kontrola hlasu, srozumitelné představení, zdvořilost, pozor na rychlé zavěšení

  • Dobrý společník – umí aktivně naslouchat, soustředí pozornost na partnera, prokazuje drobné zdvořilosti

  1. PŘEDNÁŠKA

  • Oběd – zpravidla od 13:00, méně formalin než večeře, nutná přesnost,ruka se podává pouze hostiteli

  • Večeře – velmi formalní, večerní šaty, přípitky – 1. hostitel, pak host, povstane se

  • Recepce – odpolední (od 17:00), večerní (ve 20:00 I později), důvod – na počest státního svátku, hostitelé vítají hosty, občerstvení – forma buffet

  • Číše vína – asi hodinové setkání, jednoduché občerstvení

  • Koktejl – 17 – 19 hod., možný příchod během celého konání, obsluha prochází s občerstvením mezi hosty

  • Zahradní slavnost – odpolední hodiny, buffet

  • Chyby ve spol. styku: žvýkačka, pozdní příchod, nevhodný oděv, nevhodné téma, familiérnost

Témata, do kterých materiál patří