Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Rozbor výkonnosti podniku - Materiály ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (124.15 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Ukazatel zahrnující měkká a tvrdá data, který každý podnik sestavuje individuálně

Měkká data – co zákazníci cítí, myslí a říkají

Tvrdá data - co zákazníci dělají

  • Měření rentability zákazníků

Měří se marže z prodeje

  • Proces

Systém činností, které mění vstupy na výstupy

  • Typy procesů

  1. Hlavní (klíčové) procesy – představují hlavní naplň práce podniku, výsledek je produkce výstupů požadovaných zákazníkem

  2. Řídící procesy

  3. Podpůrné procesy

  • Dělení procesů dle funkčnosti

Výrobní proces / průmyslový / administrativní / proces řízení / inovační

  • BSC procesy bere 3 interní procesy:

Inovační, provozní a poprodejní servis a služby

  • Základní ukazatele procesu

Průběžná doba procesu, Náklady procesu, Kvalita procesu

  • Ukazatele pro měření výkonnosti inovačního procesu

Procento podílu nových výrobků na celkovém prodeji

Časové porovnání termínu uvedení nového výrobku na trh v porovnání s plánem a konkurenc

  • Ukazatele pro měření výkonnosti provozního procesu

Počet reklamací, náklady na opravy, % zmetkovitosti

  • Ukazatele pro měření výkonnosti poprodejního servisu a služeb

Doba odezvy na požadavek zákazníka, počet reklamací na práci servisu, průměrná cena opravy

  • Zdroje potenciálu růstu a rozvoje

Zaměstnanci – znalosti, zkušenosti, inovační schopnosti a kreativita

Informační systém a informace

Technologie

Úroveň rozvoje aliancí – spoluprací mezi subjekty

  • Spokojenost zaměstnanců je závislá na

Schopnosti informačního systému (rozvoj informačních systému je omezen jak ekonomicky tak schopnostmi pracovníků je plně využít)

Pracovní klima (propojující motivaci a angažovanost pracovníků)

Rekvalifikace zaměstnanců

  • Výsledky zaměstnanecké spokojenosti

Spokojenost, věrnost a produktivita

  • Index spokojenosti zaměstnanců

Pomocí individuálního dotazníku zaměřujícího se na měkká data

Dále tvrdá data jako je počet úrazů, fluktuace apod

  • Rekvalifikace zaměstnanců

Velké firmy (Škoda auto) mají vlastní školící střediska

Malé firmy náborují kvalifikované zaměstnance

  • Ukazatelový měřící systém BSC se opírá o 4 základní procesy

  1. Ujasnění a převedení vize a strategie (stanovení cílů)

  2. Komunikace a propojení vize a strategie (cílem je angažovanost shora-dolů „TOP-DOWN“ všech zaměstnanců – možnost buď strategii utajit a nebo jí komunikovat se všemi)

Nástroj může být propojit cíle se systémem odměnování, pravidelná komunikace

  1. Plánování a stanovení záměrů a iniciativ

  2. Strategická zpětná vazba a proces učení se

  • EFQM model excellence

jeden z nejpropracovanějších přístupů k měření výkonnosti podniku. Model excelence EFQM vychází z principu trvalého zlepšování výkonnosti organizací uplatňovaného prostřednictvím pravidelného sebehodnocení a následné realizace činností zlepšován.

Předpoklad je, že vynikající výsledky jsou závislé na max. spokojenosti zákazníků, zaměstnanců a respektování okolí.

Témata, do kterých materiál patří