Jakost v podniku - Zpráva z exkurze - Šmeral Brno s.r.o.
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ
BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY
FAKULTA PODNIKATELSKÁEKONOMIKA PODNIKU
ŠMERAL BRNO s.r.o.
ZPRÁVA Z EXKURZE
Předmět: Jakost v podniku
Vypracoval: Pavel Němec
Obor: Ekonomika podniku
Ročník: 3.
Historie společnosti
Společnost Šmeral Brno vznikla v roce 1861 vybudováním Slévárny. V roce 1913 byla zahájena strojní výroba a v roce 1918 byla ve firmě vyrobena první Kaplanova turbína, která byla rok na to instalována v rakouském Velmu. Výroba se v průběhu let dále rozrůstala a v roce 1959 vznikly dnešní Šmeralovy závody se sedmi pobočnými závody. Po revoluci v roce 1992 se z firmy stala akciová společnost a v roce 1998 společnost získala certifikát normy ISO 9001.
Základní informace
Vlastní kapitál společnosti činí 451,9 mil. Kč. Společnost je majoritně vlastněna českou průmyslovo-finanční skupinou. Roční obrat se v současnosti pohybuje okolo 770 mil. Kč a počet zaměstnanců okolo 620. Sídlem společnosti je Brno a její areál se rozkládá na 113 000 metrech čtverečních.
Výrobní program
Firma vyrábí velké množství různých výrobků. Jedná se o mechanické a ostřihovací lisy, kalibrovací lisy s horním i spodním pohonem, hydraulické lisy a buchary nebo stroje pro příčné klínové válcování. Firma provádí i generální opravy a modernizace různých druhů a typů tvářecích strojů, včetně strojů jiných výrobců. Vyvíjí a vyrábí také nástroje pro tváření kovů za tepla i studena a provádí montážní práce do maximální hmotnosti montovaných celků 800 tun.
Prodejní činnost
Veškerá prodejní činnost společnosti je v současné době zajišťována vlastními pracovníky s provázáním na spolupracující zahraniční partnery v jednotlivých teritoriích. Pro hladký průběh výrobních a obchodních aktivit má firma pracovníky schopné komunikovat v anglickém, německém, ruském, španělském, portugalském, polském a italském jazyce.
ISO 9001
Společnost je od roku 1998 vlastníkem normy ISO 9001
Účinný, efektivní a „kvalitně“ zavedený systém managementu jakosti dle normy ČSN EN ISO 9001:2001 by měl celé organizaci garantovat:
- maximální spokojenost a loajalitu zákazníků
- minimalizovat výdaje s tím spojené
- podporovat činnost neustálého zlepšování
Účinný, efektivní a „kvalitně“ zavedený systém managementu jakosti dle normy ČSN EN ISO 9001:2001 by měl celé organizaci přinést:
- zvýšení spokojenosti zákazníků
- zvýšit kvalitu produktů (výrobků a služeb)
- posílení důvěry a vztahů mezi organizaci a zákazníkem
- zvýšení prestiže firmy, zlepšení postavení na trhu, zvýšení důvěryhodnosti
- zkvalitnění jejího fungování (zvýšení efektivity činnosti)
- zpřehlednění činností, zavedení řádu v organizaci, snížení výskytu zmetků a neshod
- vytvoření základů pro neustálé zlepšování SMJ v organizaci
- zlepšení funkčnosti a produktivity Vašeho podnikání
- otevření nových příležitostí a udržování podílů na trhu