Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Přístupy k vedení - Seminární práce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (42.63 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ

BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY

FAKULTA PODNIKATELSKÁ
EKONOMIKA PODNIKU

Přístupy k vedení
SEMINÁRNÍ PRÁCE

Management

David Lo Bianco

Pavel Němec

Martin Galita

Obsah

1. Co je to komunikace? 3

1. Komunikační styly manažera 4

2. Základní rozlišení komunikačních stylů manažera 4

3. Další všeobecné komunikační styly 5

4. Závěr 6

5. Zdroje 6

  1. Co je to komunikace?

Komunikace neboli dorozumívání, je velmi široký pojem, a pokud ho pozorujeme pouze z hlediska sociálně psychologického, dá se shrnout do několika vět, což by bylo velmi zjednodušené. Komunikace je výměna určitých informací mezi dvěma nebo více osobami s cílem snížit míru neporozumění na obou stranách, dosahuje se toho pomocí komunikačních procesů. Předmětem komunikace jsou data, informace, postoje a znalosti. Holá fakta jsou jednoduše data, informace dávají data do souvislostí a přidělují jím konkrétní význam. Pokud umíme pracovat s informacemi, víme jak je využít, pak o sobě můžeme říci, že máme znalosti. K těmto znalostem a informacím pak zaujímáme různé názory a postoje a nějak se při předávání nebo při využívání těchto informací chováme. Avšak velmi důležité je, že komunikace je oboustranný proces, jehož cíl je dorozumět se. Správná komunikace patří mezi jeden z hlavních předpokladů proto, aby se člověk stal manažerem nebo manažer úspěšným manažerem.

Každá společnost již v historii vytvořila a stále vytváří dorozumívací základní prvky, mezi které patří: gesta, posunky, mimika, soubor slušných a neslušných slov s morálními hodnotami podle které se určuje slušné i neslušné chování. Komunikační schopnosti a dovednosti jsou ovlivněny vnitřním i vnějším sociálním kontextem. Proto se i úroveň komunikace značně liší u různých jedinců. Velmi důležitým aspektem je často znalost daného tématu, o kterém jedinec hovoří, pokud si je ve věci jistý, úroveň jeho komunikace je značně vyšší, než když jedinec zcela jasně neví o čem hovoří. Z těchto důvodů je pro každého manažera důležitá znalost tématu, o kterém se chystá hovořit. Zkrátka pokud se manažer snaží docílit pozitivního efektu, který by měla jeho komunikace mít, musí velmi dobře znát nebo prostudovat téma, předejde tak nedorozumění se svými zaměstnanci. V manažerské sféře je proto umění správně komunikovat se zaměstnanci jeden ze základních předpokladů pro to aby se stali ve svém oboru úspěšnými.

Základní formy komunikace

- verbální (mluvený projev, mluvená řeč)

- neverbální (posunky, gesta, mimika, písemná forma)

  1. Komunikační styly manažera

V praxi se často můžeme setkat s tím, že se manažer diví, když některý z jeho pracovníků nepochopil určitý příkaz nebo informaci. Každý manažer by si měl uvědomit, že právě on je zodpovědný za to, aby ho jeho zaměstnanci dobře chápali, proto by se měl pravidelně ujišťovat, jestli jeho zaměstnanci mají správné informace a zda všemu rozumí.

Témata, do kterých materiál patří