Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - Tahák

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Typy marketingu:

Interní marketing – jeho cílem je mít zaměstnance dobře kooperující se zákazníky

Externí marketing – je zaměřený na skupiny lidí mimo podnik

Základní koncepce (orientace) působící na charakter marketingových aktivit:

a) orientace na výrobu (výrobní koncepce)

b) orientace na produkt (výrobková koncepce)

c) orientace na prodej (prodejní koncepce)

d) orientace na trh (marketingová koncepce)

e) orientace na společnost (sociálně-marketingová koncepce)

Transakční marketing (mass marketing)

- vychází z potřeb podniků a teprve následně přihlíží k potřebám zákazníků

- charakteristická pro tento typ marketingu je výrobní, výrobková a prodejní koncepce

- každý obchodní případ skončí nakonec transakcí

Relační (vztahový) marketing

- zahrnuje podnik a všechny účastníky tohoto procesu

- moderní relační marketing je založen na principu budování a řízení vztahů se zákazníky –

metoda CRM (Customer Relationship Management) – hledání nových zákazníků a udržení

těch stávajících

- loajalita zákazníků vede ke zvyšování tržeb a zizkovosti

Rozdíly mezi transakčním a relačním marketingem:

transakční marketing:

- orientace na jednorázový prodej,orientace na vlastnosti produktu, krátkodobý časový horizont,malý důraz na doprovodné služby,omezená odpovědnost vůči zákazníkovi,omezený kontakt se zákazníkem

- kvalita je definována z pohledu podniku a je především záležitostí výroby

Vztahový marketing:

- důraz na udržení zákazník, orientace na užitek produktu, dlouhodobý časový horizont

- velký důraz na doprovodné služby,vysoká odpovědnost vůči zákazníkovi

- intenzivní kontakt se zákazníkem

Marketingové prostředí a základní modely pro jeho analýzu

Mikroprostředí – nejbližší subjekty podniku, kteří ovlivňují jeho schopnost obsluhovat své

trhy

Makroprostředí – společenské síly, které ovlivňují veškeré účastníky v mikroprostředí

Faktory mikroprostředí:podnik,zákazníci,dodavatelé,distribuční články a prostředníci,konkurence

Faktory makroprostředí (tzv. SLEPT analýza):sociální,technické a technologické,ekonomické

Při analýze podniku se využívá

- analýza mikroprostředí – Porterova analýza, analýza konkurence, SWOT analýza,

analýza marketingového mixu

- analýza makroprostředí – SLEPT analýza

Marketingový mix (4P) a jeho aplikace ve sportu

Marketingový mix je soubor marketingových nástrojů, které podnik využívá k tomu, aby dosáhl

marketingových cílů na cílovém trhu (Kotler, 2001)

Marketingový mix zahrnuje tzv. 4P:Výrobek (Product),Cena (Price),Propagace (Promotion) Distribuce (Place)

4C: Řešení potřeb zákazníka (customer solution), Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost)

Dostupnost řešení (convenience), Komunikace (communication)

Cílený marketing

marketing obsahuje tři základní etapy:

segmentaci trhu, jejímž smyslem je zjistit, jak vypadají "terče"

Témata, do kterých materiál patří