Marketing - Tahák
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Typy marketingu:
Interní marketing – jeho cílem je mít zaměstnance dobře kooperující se zákazníky
Externí marketing – je zaměřený na skupiny lidí mimo podnik
Základní koncepce (orientace) působící na charakter marketingových aktivit:
a) orientace na výrobu (výrobní koncepce)
b) orientace na produkt (výrobková koncepce)
c) orientace na prodej (prodejní koncepce)
d) orientace na trh (marketingová koncepce)
e) orientace na společnost (sociálně-marketingová koncepce)
Transakční marketing (mass marketing)
- vychází z potřeb podniků a teprve následně přihlíží k potřebám zákazníků
- charakteristická pro tento typ marketingu je výrobní, výrobková a prodejní koncepce
- každý obchodní případ skončí nakonec transakcí
Relační (vztahový) marketing
- zahrnuje podnik a všechny účastníky tohoto procesu
- moderní relační marketing je založen na principu budování a řízení vztahů se zákazníky –
metoda CRM (Customer Relationship Management) – hledání nových zákazníků a udržení
těch stávajících
- loajalita zákazníků vede ke zvyšování tržeb a zizkovosti
Rozdíly mezi transakčním a relačním marketingem:
transakční marketing:
- orientace na jednorázový prodej,orientace na vlastnosti produktu, krátkodobý časový horizont,malý důraz na doprovodné služby,omezená odpovědnost vůči zákazníkovi,omezený kontakt se zákazníkem
- kvalita je definována z pohledu podniku a je především záležitostí výroby
Vztahový marketing:
- důraz na udržení zákazník, orientace na užitek produktu, dlouhodobý časový horizont
- velký důraz na doprovodné služby,vysoká odpovědnost vůči zákazníkovi
- intenzivní kontakt se zákazníkem
Marketingové prostředí a základní modely pro jeho analýzu
Mikroprostředí – nejbližší subjekty podniku, kteří ovlivňují jeho schopnost obsluhovat své
trhy
Makroprostředí – společenské síly, které ovlivňují veškeré účastníky v mikroprostředí
Faktory mikroprostředí:podnik,zákazníci,dodavatelé,distribuční články a prostředníci,konkurence
Faktory makroprostředí (tzv. SLEPT analýza):sociální,technické a technologické,ekonomické
Při analýze podniku se využívá
- analýza mikroprostředí – Porterova analýza, analýza konkurence, SWOT analýza,
analýza marketingového mixu
- analýza makroprostředí – SLEPT analýza
Marketingový mix (4P) a jeho aplikace ve sportu
Marketingový mix je soubor marketingových nástrojů, které podnik využívá k tomu, aby dosáhl
marketingových cílů na cílovém trhu (Kotler, 2001)
Marketingový mix zahrnuje tzv. 4P:Výrobek (Product),Cena (Price),Propagace (Promotion) Distribuce (Place)
4C: Řešení potřeb zákazníka (customer solution), Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost)
Dostupnost řešení (convenience), Komunikace (communication)
Cílený marketing
marketing obsahuje tři základní etapy:
segmentaci trhu, jejímž smyslem je zjistit, jak vypadají "terče"