Marketing - Tahák
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
tržní zacílení, kdy hledáme odpověď na otázku, na který terč se zaměříme,
tržní umístění, kdy hledáme a volíme prostředky pro získání zákazníků pro náš výrobek.
Úrovně segmentace trhu
Segmentový marketing
Firma, která praktikuje segmentový marketing, vychází s přesvědčení, že se zákazníci liší ve svých potřebách a přáních, v kupní síle, geografických umístěních atd. Například výrobce automobilů může identifikovat tyto 4 širší tržní segmenty : zákazníky, kteří potřebují automobil pro základní přepravu, ty, kteří vyhledávají vysokou výkonnost, další, kteří touží po luxusu, a konečně ty, kteří preferují především bezpečnost
Výklenkový marketing
Výklenek je mnohem úžeji definovaná skupina zákazníků, jejichž potřeby a přání je možné dokonale uspokojovat. Jako příklad lze uvést množící se výklenky nebo dokonce „mikrovýklenky“ na mediálním trhu. Svědčí o tom nepřeberné množství různých časopisů a periodik, zaměřených na velmi specifické čtenářské skupinky.
Výklenkářské firmy jsou schopny dokonale obsluhovat své zákazníky. Ti jsou na oplátku ochotni zaplatit za poskytované produkty/služby vyšší ceny. (např. zákazníci společnosti Ferrari…)
Lokální marketing
Cílený marketing nabývá stále více regionálního charakteru, jeho programy jsou tzv. „šity na míru“ podle potřeb a přání lokálních zákaznických skupin (obchodní oblasti, místní občané, dokonce i jednotlivé maloobchodní prodejny, zaměřené na specifickou skupinu zákazníků)
Individuální marketing
Nejnižší úroveň segmentace představuje „tržní segment jsdnotlive“ neboli „zakázkový marketing“. V současnosti představují vztahy mezi dodavateli a odběrateli na obchodním trhu zakázkový marketing (úprava vlastností produktů dle požadavků svých odběratelů). Zakázkový marketing, nazývaný také hromadný zakázkový marketing, je schopen hromadným způsobem obsluhovat jednotlivce a respektovat jejich specifické požadavky.
Postup segmentace trhu
fáze dotazování – průzkum
výzkumník provádí neformální dotazování a zaměřuje se na skupiny zákazníků tak, aby porozuměl jejich motivacím,postojům a chování – na základě výsledků se poté připraví formalizovaný dotazník – cílem je shromáždit informace o produktu (povědomí značky, její hodnocení, o způsobech používání produktu…atd.)
fáze analyzování
vytvoření určitého počtu maximálně odlišných segmentů
fáze profilování
- vymezí se profil každého shluku ve smyslu odlišujících se postojů, chování, demografických, psychografických a mediagrafických zvyků