Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - Tahák ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (18.2 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Nediferencovaný mar. : (brokovnicový přístup- nerozlišuje mezi zákazníky,oslovuje všechny)

Formy: masový,výrobkově diferencovaný mar

Marketingová komunikace: (veškerá kominikace s trhem)reklama,PR,podpora prodeje přímý mar.,osobní prodej

Stanovení cen: ceny vytváří příjem pro podnik

Metody: na základě nákladů,poptávky,úrovně konkurence

Segmentace trhu:je proces plánování, který rozdělí velký trh na menší homogenní celky (cílové skupiny), které se vzájemně liší svými potřebami, charakteristikami a nákupním chováním.V druhém kroku si firma zvolí ten segment trhu, který nejlépe odpovídá jejímu poslání a stanoveným cílům.

Požadavky: velikost,měřitelnost,dostupnost,akceschopnost,rozdílnost

Hlediska: geografická, demogr., psycho, chování, soc.-ekonomické

Průmyslový trh: -kupujícím je organizace, větší obrat/spotřebitelskému, méně početný trh

Cílený marketing: zaměřený na určitý segment trhu
Diferencovaný- podnik si vybírá několik segmentů a pro každý vyrábí cíl. Nabídku

Koncentrovany-úsilí o dominantní pozici na dílčích trzích,úzce specializované produkt

Etapy analýzy a rozhodování u CM: průzkum trhu, segmentace trhu, zacílení, umístění,strateg

Vyjmenovat 5 úrovní marketingu(jako filozofie): výrobní,výrobková prodejní,marketingová

SLEPT: (analýza okolí) makroprostředí, sociální,technické, ekonomické, přírodní,

SWOT: mikroprostředí, silné a slabé stránky;příležitosti a hrozby

Základní typy loga: popisné, sugestivní a abstraktní tvary

Vztahový marketing(opak Transakčního): -

důraz na udržení zákazníka (spokojenost), orientace na užitek produktu, dlouhodobý časový horizont, důraz na doprovodné služby, vysoká odpovědnosti vůči zákazníkovi, intenzivní kontakt se zákazníkem

Mikroprostředí: jedná se o nejbližší subjekty podniku, kteří ovlivňují jeho schopnost

obsluhovat své trhy.(SWOT,PORTER)

Faktory: podnik,zákazníci, dodavatelé, konkurence,distribuční články

Makroprostředí: společenské síly, které ovlivňují mikroprostředí (SLEPT)

Faktory: socialní,technické, ekonomické, přírodní

Marketingový mix: je souhrn či spojení 4 základních marketingových nástrojů, které firma používá k tomu, aby usilovala o dosažení svých cílů (4P z pohledu podniku;4 C z pohledu zákazníka:potřeby,náklady,dostupnost,komunikace)

Produkt: jádrem obchodní činnosti

Cena: příjem podniku

Distribuce: výrobce –zákazník

Propagace: (viz marketingová komunikace)

Faktory bránící úspěšnosti nových výrobků

V oblasti orientace řídících pracovníků:

- orientace na krátkodobé cíle a rychlou návratnost vynaložených prostředků

- nízká pozornost problémům, spojeným se zaváděním nových výrobků na trh

V oblasti řídících postupů:

- nekvalitně provedený výzkum trhu

- neexistence inovační strategie firmy

V oblasti organizace:

Témata, do kterých materiál patří