Marketing - Tahák ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Nediferencovaný mar. : (brokovnicový přístup- nerozlišuje mezi zákazníky,oslovuje všechny)
Formy: masový,výrobkově diferencovaný mar
Marketingová komunikace: (veškerá kominikace s trhem)reklama,PR,podpora prodeje přímý mar.,osobní prodej
Stanovení cen: ceny vytváří příjem pro podnik
Metody: na základě nákladů,poptávky,úrovně konkurence
Segmentace trhu:je proces plánování, který rozdělí velký trh na menší homogenní celky (cílové skupiny), které se vzájemně liší svými potřebami, charakteristikami a nákupním chováním.V druhém kroku si firma zvolí ten segment trhu, který nejlépe odpovídá jejímu poslání a stanoveným cílům.
Požadavky: velikost,měřitelnost,dostupnost,akceschopnost,rozdílnost
Hlediska: geografická, demogr., psycho, chování, soc.-ekonomické
Průmyslový trh: -kupujícím je organizace, větší obrat/spotřebitelskému, méně početný trh
Cílený marketing: zaměřený na určitý segment trhu
Diferencovaný- podnik si vybírá několik segmentů a pro každý vyrábí cíl. Nabídku
Koncentrovany-úsilí o dominantní pozici na dílčích trzích,úzce specializované produkt
Etapy analýzy a rozhodování u CM: průzkum trhu, segmentace trhu, zacílení, umístění,strateg
Vyjmenovat 5 úrovní marketingu(jako filozofie): výrobní,výrobková prodejní,marketingová
SLEPT: (analýza okolí) makroprostředí, sociální,technické, ekonomické, přírodní,
SWOT: mikroprostředí, silné a slabé stránky;příležitosti a hrozby
Základní typy loga: popisné, sugestivní a abstraktní tvary
Vztahový marketing(opak Transakčního): -
důraz na udržení zákazníka (spokojenost), orientace na užitek produktu, dlouhodobý časový horizont, důraz na doprovodné služby, vysoká odpovědnosti vůči zákazníkovi, intenzivní kontakt se zákazníkem
Mikroprostředí: jedná se o nejbližší subjekty podniku, kteří ovlivňují jeho schopnost
obsluhovat své trhy.(SWOT,PORTER)
Faktory: podnik,zákazníci, dodavatelé, konkurence,distribuční články
Makroprostředí: společenské síly, které ovlivňují mikroprostředí (SLEPT)
Faktory: socialní,technické, ekonomické, přírodní
Marketingový mix: je souhrn či spojení 4 základních marketingových nástrojů, které firma používá k tomu, aby usilovala o dosažení svých cílů (4P z pohledu podniku;4 C z pohledu zákazníka:potřeby,náklady,dostupnost,komunikace)
Produkt: jádrem obchodní činnosti
Cena: příjem podniku
Distribuce: výrobce –zákazník
Propagace: (viz marketingová komunikace)
Faktory bránící úspěšnosti nových výrobků
V oblasti orientace řídících pracovníků:
- orientace na krátkodobé cíle a rychlou návratnost vynaložených prostředků
- nízká pozornost problémům, spojeným se zaváděním nových výrobků na trh
V oblasti řídících postupů:
- nekvalitně provedený výzkum trhu
- neexistence inovační strategie firmy
V oblasti organizace: