Marketing - Tahák ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- pomalé (nepružné) rozhodování
- neefektivní komunikace mezi jednotlivými lidmi, útvary
- neefektivní organizační struktura
Ochranná známka (Trademark)
Slovní – složená z jednoho nebo více slov
Obrazová – ze symbolů nebo jiných obrazových motivů
Prostorová – trojrozměrná (tvaru nebo obalu – např. lahve, flakonu)
Kombinovaná – v současnosti převažuje
Motivy koupě (hledaný prospěch nebo požadovaný užitek)
- Kupní chování (stupeň užití, úroveň věrnosti značce)
- Citlivost na marketingové nástroje (na cenu, reklamu, služby)
Etapy cileneeho marketingu
1.průzkum trhu – možností prodeje, stavu konkurence, odhad poptávky, vymezení segment. kritérií
2. segmentace trhu – odkrytí dostatečného počtu odlišných segmentů s podobnými potřebami a
charakteristikami
3. tržní zacílení – rozhodnutí, na které segmenty se bude nabídka orientovat (souřadnicová segm. matice)
4. tržní umístění (pozice) – zaujetí určité pozice ve vědomí spotřebitelů, nutné produkt odlišit od ostatních,
něčím spotřebitele zaujmout (specifické rysy)
5. volba marketingové strategie – umožňující získat a udržet si určenou pozici
Postup při zavádění nového produktu(STRATEGIE)
Strategie: rychlého sbíraní: vysoka cena a vysoke naklady na propagaci
Pomalého sbírání: vysoka cena a nízke naklady na propagaci
Rychlého pronikání: nízka cena a vysoke naklady na propagaci
Pomalého pronikání: nizka cena a nizke naklady na propagaci